• وبلاگ : سروش دل
  • يادداشت : ميخواي با ديدن اين عکسها دلتو ببرم کربلاي حسيني؟؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مريم 

    بازم به من جواب نداديد سوالم رو دوباره مي پرسم:

    1. كجا امام حسين فرمودن در حالي كه امت من نان شب ندارن براي من بارگاهي از طلا و جواهر بسازيد در حالي كه در قران در وصف افرادي كه خواستن براي اصحاب كهف مسجد بسازن خداوند آنها را به عنوان ظالميني كه بر مردم سلطه دارن ياد مي كند؟

    2. در كجاي قرآن آمده است در مصيبت و عزا داري سياه بپوشيد(در حالي كه ييامبر فرمودن سياه پوشيدن از رسم و رسوم فراعنه است ) يا به سر و صورت بزنيد(در حالي كه بنا به شواهد قرآن كه در وصف همسر ييامبر ابراهيم آمده است وقتي ايشان بعد از دوراني كه نازا بودن خداوند بشارت فرزند را به ايشان داد ايشان ازخوشحالي ناخوداگاه به صورت خود زدن و اين دال بر شادي است نه بر ماتم (طبق گفته قران) ، و يا اينكه گفتن دهل و طبل سر دهيد؟! كه از سازهاي مراسم جشن و عروسي است؟

    شما كه با مطالعه به جينين اعتقاداتي رسيديد من رو هم راهنمايي كنيد

    پاسخ

    پاسختان در در مورد بارگاه ساختن براي ائمه اطهار دادم اينها را هم براي تکميل مطالب قبلي ام :1- قرآن کريم اجر و مزد پيامبراکرم «صلي الله عليه وآله» را محبت و مودت ذوي القربي مي داند:(قلْ لا أَسئلكمْ عليهِ أَجراًإلَّاالموَدَّةَ في القرْبى‏ وَمنْ يقترِفْ حسنةًنزِدْلهُ فيها حسناًإِنَّ اللَّهَ غفورٌشكور)«من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى ‏كنم جز دوست‏داشتن نزديكانم [اهل بيتم‏] و هر كس كار نيكى انجام دهد، بر نيكى‏اش مى‏افزاييم چرا كه خداوند آمرزنده و سپاسگزار است. (23،شوري).2- از طرف ديگر مي فرمايد:«في بيوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ ترْفَعَ وَ يذْكرَفيها اسمهُ يسبحُ لهُ فيها بالغدُوِّ وَالْآصال»؛ (اين چراغ پر فروغ) در خانه ‏هايى قرار دارد كه خداوند اذن فرموده ديوارهاى آن را بالا برند خانه‏ هايى كه نام خدا در آن برده شود و صبح و شام در آن تسبيح گويند.(نور/36).بنابراين خداوند خانه هاي اهل بيت«عليهم السلام» را رفعت بخشيده و ترفيع ظاهري آن هم از مصاديق حب به رسول خدا«صلي الله عليه وآله» است که يک مصداق مزد رسالت آن حضرت است.ما چه بخواهيم و چه نخواهيم خداوند متعال به اهل بيت «عليهم السلام» مقام ومنزلتي داده است که احدي تصور آنرا نمي تواند بکند.3- اهل بيت«عليهم السلام» سرتاسر عمر شريف خود را وقف هدايت مردم نمودند و اگر آنان نبودند ما در درياي ظلماني جهل غوطه ور بوديم.اما با اين مقام و منزلت رفيع همواره ناپاکان خواسته اند اين انوار درخشان وعلمهاي هدايت را خاموش و به زير بکشند اما نفهميدند که با فوت نمي توانند نور الهي را خاموش بنمايند.4- شيعيان اهل بيت از باب ارادت تام و تمام و علي رغم ميل دشمنان اهل بيت «عليهم السلام»اين محبت را در عمل و نه در زبان عملي نموده اند و تمام همت و هنر خود را در احياي قبور اهل بيت«عليهم السلام» صرف نموده اند علاوه بر اينکه هيچ دليل شرعي بر کراهت چه رسد به نهي در شرع مقدس بر اين عمل وارد نشده است.و هيچ فقيهي هم با آن مخالفت ننموده است.5- از طرف ديگر کثرت زوار و زيارت کنندگان آن بزرگواران چنين اقتضاء مي کند که اين امکنه جايي مناسب براي زيارت و عبادت خداوند متعال باشد واين امر جز با توسعه اين اماکن امکان پذير نمي باشد و هنرمندان شيعه هم هم? افتخارزندگي خود را، در صرف عمرشان در اين طريق مي دانند.6- امر ديگري که بايد بدان توجه داشت اين است که بسياري از اين امور از باب نذر و وقف است که مصرفي جز اين طريق ندارد.