سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
سروش دل
 
 
بدترینِ برادران، کسی است که به هنگام آسایش [با دوست خود] رفت و آمد می کند و به هنگام سختی و بلا [از او] می بُرد . [امام علی علیه السلام] 




»» 23 نکته برای کسب انرژی بیشتر

 

23 نکته برای کسب انرژی بیشتر

با انرژی

پیروی از یک زندگی شاد و نیروبخش، مسلما به شما انرژی و توان بیشتری می دهد! عکس این مطلب نیز صحت دارد.

ما در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که شما را شاد و سرزنده نگه می دارد. ممکن است نزدیکان و خانواده از شما بپرسند که چه راهکاری را در پیش گرفته اید؟ به آن ها بگویید: کار خاصی انجام نداده اید، فقط از چند نکته ساده پیروی کرده اید!

1- طی روز با دقت بیشتری از قهوه استفاده کنید

اگر شما هر صبح به فنجان قهوه زیادی نیاز دارید تا چشمان تان را باز نگاه دارید؛ باید توجه کنید که انرژی خود را به طور چشم گیری کاهش می دهید.

با توجه به تحقیقات انجام شده در بخش پزشکی مربوط به زنان دانشگاه " هاروارد " و نیز چند موسسه دیگر؛ مصرف کافئین کم (یک چهارم فنجان) برای حفظ و بیداری افراد موثرتر از مصرف زیاد آن است.

2- از گیاهان معطر استفاده کنید
مقداری رُزماری خشک شده را خرد کرده و آن را بو کنید. از نظر گیاه شناسان، عطر گیاهان دارویی با عنوان " محرک و انرژی زا " شناخته شده است.

3- خدا را شکر کنید
روزی یک بار در حالی که به مدت ده دقیقه به پیاده روی می پردازید، خدا را شکر کنید. هنگام انجام این کار، روی چیزهایی که مایل به شکرگزاری هستید، تمرکز کنید. پس از انجام پیاده روی، به احساس واقعی ذهن خود رجوع کنید و دریابید که چه احساسی دارید. این راهکار ساده به تلفیق تاثیر مثبت این ورزش با احساس سپاس و تشکر شما از خدا می پردازد.

در نتیجه مغز سرشار از " اندروفین " شده و سلول های عصبی زنده و سرحال می شوند. " جان گوردون " سخنگو و نویسنده کتاب " معتاد به انرژی شوید " معتقد است: " این راهکار، ذهن و بدن را پُر از نیرو کرده و ماهیچه های مغزی و بدنی را تقویت می نماید."

4- افکار منفی را دور کنید

زمانی که افکار منفی به ذهن تان هجوم می آورد به سرعت تابلوی " توقف " را مجسم کنید! سپس آن افکار را از ذهن تان خارج کنید و یا با فکری مثبت جایگزین نمایید. دکتر " ویلسون " می گوید: " افکار منفی انرژی ذهن را به طور قابل ملاحظه ای هدر می دهد" در صورت امکان، از " انتقاد نا به جای خود " نیز دوری کنید.

به خاطر اتفاقات گذشته که دیگر قادر به تغییر آن نیستید، خود را سرزنش نکنید و در نظر بگیرید که شما هم مثل دیگران شایسته همان توجه و بخشش هستید.

آب

5- دو لیوان آب خنک بنوشید

یکی از دلایل اصلی خستگی، کم آبی بدن است. در صورتی که تمامی نوشیدنی های شما طی روز قهوه و نوشابه باشد، احتمال کم آبی بدن تان افزایش می یابد.

6- به عضلات خود آرامش دهید
حوله صورت خود را به آب خنک آغشته کرده و آن را روی صورت تان بگذارید.

این کار به سرعت عضلات صورت و چشمان شما را سر حال می کند. در ضمن روح و جان را شاداب می نماید.

7- به اندازه کافی آهن مصرف کنید
آیا توان حرکت ندارید؟ یکی از دلایل معمول این حالت فقر آهن است.

آهن برای تولید هموگلوبین که مسئول نقل و انتقال اکسیژن به سلول ها هستند مهم است.

در غیر این صورت سلول های بدن قادر به تولید انرژی نیستند. بهترین منابع غذایی سرشار از آهن؛ گوشت قرمز و جگر و سپس سبزی های پهن برگ و نخود سبز است. در ضمن ممکن است که شما به جز این موارد به مکمل های دیگر هم نیاز داشته باشید. بنابراین با پزشکان مشورت کنید.

8- قبل از انجام کارها، آن ها را بررسی کنید
زمانی که کسی از شما می خواهد کاری را برایش انجام دهید بهتر است بگویید: " به من اجازه دهید برنامه ام را بررسی کنم، سپس به شما خبر می دهم. "

این روش به شما کمک می کند تا با فرصت بیشتری در رابطه با این درخواست فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا واقعا می خواهید این کار را انجام دهید یا انجام آن فقط به اتلاف انرژی شما می انجامد.

9- عملکرد تیروئید خود را بررسی کنید
اگر این غده به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نکند، احساس خستگی و کوفتگی خواهی کرد. به منظور اطمینان بیشتر، می توانید با انجام یک سری آزمایش های ساده پزشکی از عملکرد مناسب آن آگاهی کسب کنید. یکی دیگر از دلایل کم کاری غده تیروئید خشکی پوست، افزایش وزن، یبوست و احساس سرما است.

10- یک دفترچه با موضوع " نه گفتن " تهیه کنید
اگر خود را با بسیاری از کارهایی که از آن ها لذت نمی برید سرگرم کرده اید، آگاه باشید که به زودی انرژی بدن تان را از دست خواهید داد!

به طور مثال در دفترچه خود ذکر کنید که شما باید حتما وقتی را به خود اختصاص دهید تا به پیاده روی بپردازید و برای مدتی از کارهای دیگر دست بکشید.

11- مسائل قدیمی را از ذهن خود پاک کنید
اسم تمامی افرادی را که از آن ها دلگیر و عصبانی هستید بنویسید و برای هر کدام یک نامه با عنوان " بخشش " تهیه نمایید. مشغول بودن به اتفاقات گذشته فقط توان و نیرو را هدر می دهد. دکتر ویلس می گوید: " دیگران را همان طور که هستند بپذیزید و سعی نکنید آن ها را تغییر دهید. " دقت کنید که این نامه را برای آن ها نفرستید و فقط نزد خودتان نگه دارید.

12- در زمستان در معرض آفتاب قرار بگیرید
سعی کنید روزی 30 دقیقه تا یک ساعت آفتاب بگیرید.

نور طبیعی باعث افزایش انرژی در بدن شده و با بسیاری از اختلال هایی که در فصل زمستان در سیستم بدن تان به وجود می آید، مبارزه می کند.

مطالعه

13- آرامش خود را قبل از خواب حفظ کنید

یک ساعت قبل از خواب، تلویزیون را خاموش کرده، کارتان را کنار بگذارید و با آرامش کامل به مطالعه کتاب، حل جدول و یا بافتنی بپردازید.

با آب گرم دوش بگیرید و به موزیک ملایمی نیز گوش دهید. این اعمال باعث می شوند تا به سرعت به خواب رفته و خواب 

آرامی را تجربه کنید. 

همه این موارد موجب می گردند تا روز بعد سرشار از انرژی و قوای بیشتری باشید

14- تا یک هفته به اخبار گوناگون گوش ندهید

گوش سپردن به اخبار ناراحت کننده و ملال آوری که در رابطه با آتش سوزی و مرگ و غیره هستند، برای مدتی طولانی، تاثیری نامناسب بر ذهن تان خواهد گذاشت و تمام انرژی ذهنی شما را مصرف خواهد کرد.

اگر شما به کسب این خبرها بسیار وابسته هستید به این نکته توجه کنید از خواندن چنین حوادثی در روزنامه ها دست بکشید و فقط در روز یک بار به چنین خبرهایی گوش دهید (یا در صورت امکان این کار را هم انجام ندهید). پس از گذشت یک هفته به احساس و میزان آرامش خود توجه کنید و آن را بررسی نمایید. اگر حس می کنید که انرژی شما نسبت به هفته قبل بیشتر شده، این روش را ادامه دهید.

15- تنفس با دم و بازدم عمیق

در حالی که پشت تان کاملاً صاف است، روی صندلی بنشینید. دستان تان را روی شکم تان قرار دهید و تنفس شکمی انجام دهید (به طوری که دستان شما با هر دم و بازدم بالا و پایین برود). تصور کنید نور سفیدی را تنفس می کنید که بدن تان را پُر از انرژی می کند. این کار را با پنج دم و بازدم کامل ادامه دهید.

سپس در حالی که عمل دم را انجام می دهید، عضلاتی را که گردن و بازوی شما را به هم وصل می کنند منقبض کنید و شانه های تان را تا گوش بالا ببرید. دکتر کارل معتقد است:" زمانی که عمل دم عمیق را انجام می دهید، شانه های تان به آرامی تا نزدیکی گوش های تان بالا بیاورید. برای لحظه ای نفس تان را نگه دارید و سپس با عمل بازدم تمام انقباضات و تنش ها را از بدن تان خارج کنید و احساس کنید که تمام سنگینی و ناراحتی ها و مشکلات این دنیا به یکباره از شانه های تان خارج می شوند!" این کار را تا زمانی که کاملاً احساس شادابی و نشاط  کنید، ادامه دهید.

16- آرزوهای خود را لیست کنید

از تمام آن چیزهایی که انتظار دارید در آینده به حقیقت بپیوندند فهرستی تهیه کنید. پیش بینی به وقوع پیوستن آن چه انتظارش را دارید، باعث افزایش و کسب انرژی شما می گردد.

17- از ویتامین های انرژی زا استفاده کنید

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا حاکی از آن است که " آمینواسید آل – کارنیتین " و " آنتی اکسیدان اسید آلفا- لیپوئیک " چون سلول های بدن را وادار به تولید انرژی می کند، بنابراین باعث تقویت حافظه و افزایش انرژی در بدن می گردد. بررسی " آمس " یکی از متخصصان بیوشیمی و بیولوژی می گوید: " شما می توانید روزانه با مصرف یک مولتی ویتامین به همراه سبزی ها و میوه های حاوی رنگدانه، میزان مناسبی از هر دو ماده مذکور را وارد بدن تان نمایید." البته در این مورد حتما با پزشک تان مشورت نمایید.

جویدن هویج

18- از خوراکی های سفت تر استفاده کنید

از چوب شور، هویج و مواد خوراکی دیگری که باعث فعالیت بیشتر آرواره ها می شوند استفاده نمایید، چون به دلیل سفتی بیشتر، باعث تحریک ماهیچه های صورت شده و احساس آگاهی و سرزندگی فرد را بیشتر می کند.

19- هر چهار ساعت یک بار غذا بخورید
بهتر است که قبل از احساس گرسنگی کامل غذا بخورید، هر چهار ساعت یک بار سعی کنید از مقداری غذا و یا عصرانه مختصر استفاده کنید (به جز هنگام خواب).

این خوراک جزئی می تواند شامل: یک مُشت بادام زمینی بوداده، تخم مرغ پخته، تکه ای گوشت، از غذای ناهار و یا تکه ای سیب باشد. در ضمن ماست بدون چربی که با مقداری دانه کتان مخلوط شده نیز به عنوان یک عصرانه مناسب تلقی می شود.

20- برای مدتی به حالت سکون و آرامش قرار بگیرید

فقط برای ده دقیقه  در روز به آرامی و سکون کامل روی صندلی بنشینید و به آن سوی پنجره ها نگاه کنید. اجازه دهید تا ذهن تان به هر کجا که می خواهد برود. بسیاری از افراد به این کار " تفکر عمیق " می گویند. ما آن را " حضور در زمان حال " می نامیم، چیزی که اغلب از آن غافل هستیم.

21- حرکات کششی انجام دهید

در حالی که ایستاده اید انگشتان پاهای تان را بگیرید و تا حد امکان آن ها را به سمت سقف نزدیک نمایید. برای چند لحظه در این حالت باقی بمانید و سعی کنید این کشش را در ناحیه ماهیچه ساق پا، شکم، شانه ها و بازوهای تان حس نمایید. با انجام این حرکت شما تقریباً تمامی ماهیچه های بدن تان را فعال کرده اید و خون سرشار از اکسیژن را به سراسر بدن تان رسانده اید.

22- روزانه به اندازه یک کاسه از غلات سبوس دار استفاده کنید

این میزان حاوی 792 میلی گرم فسفر است که به عنوان یکی از مهم ترین مواد معدنی تلقی می شود. چربی و پروتئین برای متابولیسم کربوهیدرات ضروری است، در نتیجه میزان انرژی بدن را افزایش  می دهد. توجه کنید این ماده مغذی خیلی بیشتر از چیپس های چرب کارخانه ای برای بدن تان مفید است!

23- از ارتباط خود با تمامی افراد در زندگی فهرستی تهیه نمایید

آن ها را از بد (شماره 1) تا بهترین (شماره 5) دسته بندی کنید. ارتباط های نامناسب و غیرضروری باعث اتلاف انرژی می شوند از همه روابطی که انرژی مثبت شما را افزایش نمی دهند نیز فهرستی تهیه کنید و برنامه ریزی نمایید تا خود را هر چه سریع تر از آن ها خلاص نمایید!

مترجم: گلناز میکائیلیان

دنیای سلامت



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( جمعه 89/3/14 :: ساعت 7:50 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سال جدید
سال نو مبارک
روز پزشک گرامیباد
رمضان...
میلاد نور مبارک.......
اس ام اس ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز
27رجب عید مبعث پیامبر اکرم (ص)بر تمامی مسلمانان مبارک
اشیایی پرکاربرد که کثیفتر از کاسه توالت هستند!
7 نکته درباره آلرژی
4 قانون در مصرف دارو
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 300
>> بازدید دیروز: 477
>> مجموع بازدیدها: 3323248
» درباره من «

سروش دل
مدیر وبلاگ : دکتر سارا[1786]
نویسندگان وبلاگ :
dr shohre  khanom
dr shohre khanom[154]
mastane_j[492]
iman_karami
iman_karami[197]
ehsan[50]
بی نام ونشون ...[263]
mohsen_f[201]
دکتر بیگدلی[404]
دکتر سلیمی راد
دکتر سلیمی راد[350]

پزشک هستم که آرزو دارم بتوانم از تخصصم در جهت کمک به همنوعم به نحو احسن استفاده کنم و بیاری خدا دردی از دردهای بیماران دردکشیده را از تن رنج کشیده اشان کم کنم ....

» پیوندهای روزانه «

دستورات دارویی [73]
استار دانلود [88]
سراب بهاییت [48]
همنشین [24]
سایت امام علی (ع) [64]
سایت امام علی (ع) [29]
تالارهای گفتمان کشف الیقین [31]
وب سایت ختم قرآن مجید [24]
سایت پاسخ به سوالات و شبهات(ایت الله انصاریان) [56]
سایت امام رضا(ع) [94]
پزشکان بدون مرز [78]
احادیث وروایات [174]
لبیک [30]
وب سایت شهید اوینی [83]
وب سایت تبیان [124]
[آرشیو(18)]

» آرشیو مطالب «
نوشته های روزانه
اخبار
ایام شهادت مولای دوجهان
مناجات
ضرب المثل
حدیث
حکایت
اس ام اس
مطالب علمی_پزشکی
امام عصر جانم بفدایت
نوشته های مذهبی
دلنوشته ها
متفرقه
اشعار
دانستنیها
نکته ها
بسیج
طنز وشوخی
هنر
تابستان 1387
زمستان 1386
مهر 1387
پاییز 1386
دی 1387
بهمن 1387
زمستان 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 89
مرداد 1389
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
دی 90
آذر 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
مرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
تیر 92
خرداد 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
من وآینده من
EMOZIONANTE
عاشق آسمونی
عاشقان
عشق و شکوفه های زندگی
ترنم یاس
اگه باحالی بیاتو
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
بانـــــــوی دشــــــــــت رویــــــا
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
***جزین***
لــبــخــنــد قـــلـــم
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دختر بهار
موضوعات اقتصادی
آخرالزمان و منتظران ظهور
لیلای بی مجنون
سید علی خامنه ای
عشق سرخ من
قل هوالله احد
نگاهی به اسم او
نگاهی به اسم او
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
upturn یعنی تغییر مطلوب
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
یکتاز
جاده های مه آلود
hamidsportcars
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
منتظرظهور
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید
بندیر
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سجاده ای پر از یاس
سرباز ولایت
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بچه مرشد!
سکوت ابدی
فتوبلاگ حسین کارگر
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه درویشی
•°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°•
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خندون
هم نفس
صندلی داغ پارسی بلاگ
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
پر پرواز
آخرین روز دنیا
ورود ممنوع
.:: مرکز بهترین ها ::.
KING OF BLACK
در دوران بـــرزخی ...
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
نگارستان خیال
جبهه وبلاگی غدیر
مهر بر لب زده
SELENA MARIE GOMEZ
نغمه ی عاشقی
MNK Blog
هفت خط
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
رقصی میان میدان مین
.:: رایحه ::.
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
پژواک
نزار تنها بمانم
شهرستان بجنورد
یک کلمه حرف حساب
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
بی سر و سامان
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
هیات محبان بقیه الله عجل الله تعالی (شهرک آب ساری)
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
اتشنشانی بنادر کشور
web4life
صراط مستقیم
برترین عاشقانه ها و عکس ها
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
خلوت من
نمایندگی دوربین های مداربسته
محب علی
۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩
کلبه عشق
نیمکت آخر
بانک اطلاعات ترفند های موبایل وکامپیوتر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
شادیهای کوچک یک خانم خانه دار
تکنولوژی کامپیوتر
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جاده خاطره ها
هستی تنهاااااا.....
سارا احمدی
معیار
امام زمان
ایساکو -فروشگاه برتر-مسیبیان
سکوتی پرازصدا
xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
تراوشات یک ذهن زیبا
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
بادصبا
زنبور درمانی در جهان
جاده مه گرفته
فرق بین عشق و دوست داشتن
ایران اسلامی

تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
جـــــــــــــــــــــــــذاب
.:: رمز موفقیت ::.
نرگس 1
اس ام اس جوک SMS jok
عکس سرا + جام جهانی 2010
O2H-SMS
منتظر مفرد مذکر غایب
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
محقق دانشگاه
فقط عاشق ها وارید شوند.................منامن
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
دوستدار علمدار
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
به امید او
هگمتانه
محمدمبین احسانی نیا
انسان جاری
زمزمه های تنهایی من...
برای اولین بار ...
حلقه منتظران
نمکستان
واقعه
اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز)
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
خون شهدا
دلداده
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
رازهای موفقیت زندگی
«نجوای شبانه»
عشق آباد شهرمن
تازه ترین ها
بچه های خدایی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
شبستان
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
تفریحی
welcome to my profile
یامهدی
دل نوشته
har an che az del barayad
آدمکها
خدا، یه کاری کن ...
اسطوره عشق مادر
دانلود هر چی بخوایی...
نور
S&N 0511
**عاشقانه ها**
اتاق آبی
پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب
الهگان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
یادداشت های من
توشه آخرت
✘ Heart Blaugrana
در غزل فلسفه ی چشم تو در زیر سوالم
ترخون
عشق پنهان
Manna
دریایی از غم
Deltangi
ساحل نشین اشک
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گل یا پوچ؟2
کبوتر نامه بر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
یه دختره تنها
غدیریه
ورزشهای رزمی
رونوشت /سرنوشت.زارچ/سرچشمه فضیلت ها/یادداشت های احمد ترابی زارچی
خنده بازار
گل همیشه نازم
گل خشک
گلهای یاس
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
بچه های باخرز
نت سرای الماس
ستاره طلایی
السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
مردود
عمو همه چی دان
جایی برای خنده وشادی و تفریح
دهکده کوچک ما

جام جهان نما
خاطرات من و دکترم
نه/ دی/ هشتاد و هشت
behtarinamkhoda
فقط خدا
COMPUTER&NETWORK
سیرت پیشگان
دختر و پسرای ایرونی
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
شاه تور
متین
هر چی تو فکرته
Note Heart
ستاره سهیل
غزلیات محسن نصیری(هامون)
ღღ♥دنیای بارانی♥ღღ
خط سوم
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترها
wanted
بهونه های بارونی
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
همه چیز از همه جا
یه کم فکر کنیم...!
اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد
دانلود کتاب
جواد قدرتی javadghodrati
شادِ شاد
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
ژئوماتیک
رویابین
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
نجوای عاشقانه
وفا
کیمیا
اخراجیها
کشکول
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
شعر و شکر ...
عشق پاک
نوری چایی_بیجار
هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
دل نوشته های مائده
روزهای عاشقی یک سیب
نمی دونم بخدا موندم
نیلوفر مرداب
حباب زندگی

» صفحات اختصاصی «
گاهی به نگاهت نگاه کن !
هیچ میدونی یکی هست که مراقبمونه ؟؟
خوشبختی یک سفر است
اس ام اس تبریک عید فطر
بهترین مفهوم زندگی = زیستن
تاثیر بچه دار شدن بر مردان
چطور چربی بیشتری بسوزانید ؟
فنون آرایش صحیح بابی بروان
۱۴ میان وعده ای که چاق کننده نیست
چگونه پوستمان را جوان نگه داریم ؟
راز شخصیت شما در چهره تان نهفته است :
روش برخورد با کسانی که خود را عقل کل می دانند !
خیر بیبینی این شب چله مادر !
بیست و یک جمله انرژی زا از آنتونی رابینز
با آگاهی زندگی کنید
خیر بیبینی این شب چله مادر !
روز مادر مبارک
دعای هر روز ماه مضان
22 بهمن مظهر ایستادگی وحضور همیشگی ملت ایران است

» لوگوی لینک دوستان «







» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» طراح قالب «

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.