• وبلاگ : سروش دل
  • يادداشت : ميخواي با ديدن اين عکسها دلتو ببرم کربلاي حسيني؟؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مريم 


    دوست من جرا جواب من رو درست نمي ديد؟ مگه من جسارت كردم بكم مقام اهل بيت كمه؟ كه براي من آيه مي ريد

    شما اگه ميگي خدا وقام و منزلتشون رو بالا برده من ميگم كسي كه ذره اي در دل كينه اهل بيت رو داشته باشه مسلمان نيست و حتي شايسته نيست در مقبره مسلمانان دفن شود و يا نمازي بر جسد خبيثش خوانده شود

    شما براي من از محبت اهل بيت ميگويي مثل آن است كه براي كسي بگوي آب مايه حيات است

    من كجاي حرف هام چنين جساراتي كردم كه به ايشان بي احترامي كنم كه شما برايم دليل و برهان آورديد؟

    چرا فكر ميكنيد هر كس برايش سوالي خلاف عرف و اعتقاد به ارث رسيده اش برايش مطرح باشد يعني مخالف و عدو اهل بيت است؟!!

    خدا لعنت كند آنكه ذره اي در دلش چنين احساس است

    من رو با نامسلمانان جمع نبنديد

    سوال من رو با بديهات اعتقادم نديد سوال من رو جواب دهيد واضح و بي پروا

    پاسخ

    جواب من ودوستان ديگر بسيار صريح است تعجب ميکنم چرا نميتوانيد انرا هضم کنيد اما سوالتان در مورد سياه پوشيدن :در مورد پوشيدن لباس سياه در مصيبت و عزاي ائمه مخصوصاً حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نه تنها کراهت ندارد،‌ بلکه چون از مصاديق تعظيم شعاير اسلامي است و باعث زنده نگه داشتن اهداف امام حسين(ع) مي باشد،‌ داراي ثواب و اجر الهي است (منبع: وسائل الشيعه، ج 3، ص 278) از فرزند امام سجاد(ع) نقل شده که وقتي امام حسين(ع) به شهادت رسيد،‌ زن هاي بني هاشم لباس سياه و خشن پوشيدند.

    سلام ..تنها بخشي از مطلب مريم خانم که قابل تامل است ..همان بارگاه طلايي ائمه است که عرض خواهم کرد ..بفيه مطلب رو اگر خود ايشان يک دور خيييلي کوتاهي در تاريخ بزنند به جواب خود خواهند رسيد ..عزادريهاي پرشور اشک و حتي بر صورت زدن و امثال آن در زمان خود اهل بيت شايع بوده و اهل بيت آن را تشويق ميکرده اند ..حتي در برهه اي که خليفه ملعون عباسي دستور داد جلوي رفتن به زيارت حضرتش گرفته شود و کساني که ميرفتند با قطع عضو جريمه ..ميشدند ..بودند شيعياني که چند بار رفته بودند و هربار بخشي از اعضايشان را ازدست داده بودند و اينها همه در زمان اهل بيت است...اما در مورد طلا و زينت کرده مراقد اهل بيت به يک داستان تاريخي اشاره ميکنم که ايشان خود حديث مفصل بخوانند از اين مجمل ...در زمان حکومت خليفه ي دوم دو دستگيره بر در کعبه بود از طلا که جناب عبدالمطلب جد پيامبر بعد از حفر زمزم و کشف آنها از چاه آن را به در کعبه نصب کرده بودند ..خليفه ي دوم دستور داد که اين دستگيره هاي طلا را از کعبه جدا کنند و در جاي ديگري هزينه شود ..÷اسخ اميرالمومنين علي (ع) که خود مظهر عدالت هستند به خليفه شنيدني ست ..حضرت از خليفه پرسيدند ..آيا اين دستگيره هاي طلا حالا به کعبه متصل شده يا از قبل بود ..جواب روشن بود از قبل بود ..حضرت دوباره پرسيدند ..آيا پيامبر آنها را ديده بودند يا نه؟...خليفه جواب داد ..بله ديده بودند ...اميرالمومنين علي(ع) فرمود اگر بودن اين طلاها بر در کعبه ناشايست بود ، پيامبر دستور ميدادند که از آن برداشته شود ..و با اين پاسخ محکم و مستدل اميرالمونين ..خليفه از دستور خود صرفنظر کرد .....موفق باشيد به حقيقت ..انشاالله ..
    پاسخ

    سلام....ممنون از پاسختنان اميدوارم دوست عزيزمان قانع شده باشند
    + مريم 

    ممنون از جواب توماروار و البته غير قابل قبولتون (براي من)

    من فرامايشات طويل شما را اينجوري خلاصه ميكنم كه فرموديد

    بايد براي مشخص شدن ارامگاه امام از شاه هان ظالم چنين ارامگاه هاي ساخت

    دوست من اين حرف شما با حرف معاويه كه تو دشمن مي دانيش چه فرقي دارد وقتي او خواست براي خود در شام قصر و كاخ بسازد؟!!؟

    ما او را سرزنش مي كنيم و انگاه اين را قبول؟!

    معاويه هم مثل شما گفت بايد ارزش و منزلت اسلام در بين اعيان نشينان ديگر بيشتر باشد پس قصر بزرگتر و مجلل تري مي سازيم!!

    تو رو خدا از معاويه در عمل پيروي مي كني و اسم محب علي به خود مي دهي؟!

    بعد هم اگر اين پولها كه خرج چنين بارگاه هاي مي شود اگر من مسلمان ياد گرفته بودم به جاي چنين كاري (كه هيچ وقت ارزش امام با اين چيزها نه بالا مي رود و نه پايين مي ايد ) به همسايه خودم به ملت مظلوم فقيرم كمك كنم ده فقير را زير كفالت خود قرار بدهم و در كشوري كه ادعاي اسلام مي كنيم درصد بي كاري و فقر و فحشا هاي كه به خاطر فقر است و هزاران فساد و بدبختي ملت را كم كنيم الان وضع ما اين نبود!

    به من نوعي اين چيزها رو ياد ندادن ياد دادن برم پول بريزم بارگاه تا عمامه به سرها نوش جان فرماين و يك آب هم روش

    به اسم حسين

    به خدا حسين از اين كارهايتان بيزار است

    هواي نفسات به اسم حسين نگذاريد!

    و السلام

    + مريم 

    بازم به من جواب نداديد سوالم رو دوباره مي پرسم:

    1. كجا امام حسين فرمودن در حالي كه امت من نان شب ندارن براي من بارگاهي از طلا و جواهر بسازيد در حالي كه در قران در وصف افرادي كه خواستن براي اصحاب كهف مسجد بسازن خداوند آنها را به عنوان ظالميني كه بر مردم سلطه دارن ياد مي كند؟

    2. در كجاي قرآن آمده است در مصيبت و عزا داري سياه بپوشيد(در حالي كه ييامبر فرمودن سياه پوشيدن از رسم و رسوم فراعنه است ) يا به سر و صورت بزنيد(در حالي كه بنا به شواهد قرآن كه در وصف همسر ييامبر ابراهيم آمده است وقتي ايشان بعد از دوراني كه نازا بودن خداوند بشارت فرزند را به ايشان داد ايشان ازخوشحالي ناخوداگاه به صورت خود زدن و اين دال بر شادي است نه بر ماتم (طبق گفته قران) ، و يا اينكه گفتن دهل و طبل سر دهيد؟! كه از سازهاي مراسم جشن و عروسي است؟

    شما كه با مطالعه به جينين اعتقاداتي رسيديد من رو هم راهنمايي كنيد

    پاسخ

    پاسختان در در مورد بارگاه ساختن براي ائمه اطهار دادم اينها را هم براي تکميل مطالب قبلي ام :1- قرآن کريم اجر و مزد پيامبراکرم «صلي الله عليه وآله» را محبت و مودت ذوي القربي مي داند:(قلْ لا أَسئلكمْ عليهِ أَجراًإلَّاالموَدَّةَ في القرْبى‏ وَمنْ يقترِفْ حسنةًنزِدْلهُ فيها حسناًإِنَّ اللَّهَ غفورٌشكور)«من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى ‏كنم جز دوست‏داشتن نزديكانم [اهل بيتم‏] و هر كس كار نيكى انجام دهد، بر نيكى‏اش مى‏افزاييم چرا كه خداوند آمرزنده و سپاسگزار است. (23،شوري).2- از طرف ديگر مي فرمايد:«في بيوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ ترْفَعَ وَ يذْكرَفيها اسمهُ يسبحُ لهُ فيها بالغدُوِّ وَالْآصال»؛ (اين چراغ پر فروغ) در خانه ‏هايى قرار دارد كه خداوند اذن فرموده ديوارهاى آن را بالا برند خانه‏ هايى كه نام خدا در آن برده شود و صبح و شام در آن تسبيح گويند.(نور/36).بنابراين خداوند خانه هاي اهل بيت«عليهم السلام» را رفعت بخشيده و ترفيع ظاهري آن هم از مصاديق حب به رسول خدا«صلي الله عليه وآله» است که يک مصداق مزد رسالت آن حضرت است.ما چه بخواهيم و چه نخواهيم خداوند متعال به اهل بيت «عليهم السلام» مقام ومنزلتي داده است که احدي تصور آنرا نمي تواند بکند.3- اهل بيت«عليهم السلام» سرتاسر عمر شريف خود را وقف هدايت مردم نمودند و اگر آنان نبودند ما در درياي ظلماني جهل غوطه ور بوديم.اما با اين مقام و منزلت رفيع همواره ناپاکان خواسته اند اين انوار درخشان وعلمهاي هدايت را خاموش و به زير بکشند اما نفهميدند که با فوت نمي توانند نور الهي را خاموش بنمايند.4- شيعيان اهل بيت از باب ارادت تام و تمام و علي رغم ميل دشمنان اهل بيت «عليهم السلام»اين محبت را در عمل و نه در زبان عملي نموده اند و تمام همت و هنر خود را در احياي قبور اهل بيت«عليهم السلام» صرف نموده اند علاوه بر اينکه هيچ دليل شرعي بر کراهت چه رسد به نهي در شرع مقدس بر اين عمل وارد نشده است.و هيچ فقيهي هم با آن مخالفت ننموده است.5- از طرف ديگر کثرت زوار و زيارت کنندگان آن بزرگواران چنين اقتضاء مي کند که اين امکنه جايي مناسب براي زيارت و عبادت خداوند متعال باشد واين امر جز با توسعه اين اماکن امکان پذير نمي باشد و هنرمندان شيعه هم هم? افتخارزندگي خود را، در صرف عمرشان در اين طريق مي دانند.6- امر ديگري که بايد بدان توجه داشت اين است که بسياري از اين امور از باب نذر و وقف است که مصرفي جز اين طريق ندارد.
    سلام عليکم. ما هر چه داريم از محرم و صفر است .حضرت امام خميني(ره).همين يعني اعتقاد بزرگمردان.
    پاسخي براي مريم!
    بانو...من در مورد خودم لااقل ميتوانم اين را بگويم که اعتقاداتم به ارث!! نرسيده چون دربين اقوام اين اعتقادات مختص خودم بوده و با تحقيق بدست امده.شما به اصل معتقدي براي فرع تحقيق کن .کاري که من کردم با کنار گذاشتن پيش زمينه هاي ذهني و بدون پيش داوري...اگر با زمينه ي ذهني تحقيق کني به همين ها که ميداني ميرسي...در مورد سبک امروزه ي عزاداري هم خيلي انتقادات به ان وارداست اما نفس عزاداري و گريه براي امام حسين بلاشک صحيح است. بله منهم با کوبيدن طبل ساعت 12 شب به صورتي که شيشه خانه مردم بترکد مخالفم...مراجع هم مخالفند! ترديد نکن که اگر طبق نظر علما ونه عالم نمايان زندگي ميکرديم دنيا خيلي قشنگ ميشد.يک نکته ديگر نبايد جزئ را به کل تعميم داديعني اگر شما از يکي دو نفر مطلبي ديده اي به همه تعميم نده...مثل اينکه نميتوانيم بگوييم اگر کسي حجاب نداشت قطعا نا نجيب است نه اما بايد روشنگري کرد والبته به مردان دين سخت گيري بيشتر
    + مريم 

    در ضمن جواب سوال اولم رو هم نداديد؟

    كجا امام حسين فرمودن براي من چنين آرمگاهي بسازيد در حالي كه امت من به خاطر فقر دين مي فروشن؟!!!

    پاسخ

    ساختن ضريح و حرم براي قبور رهبران مذهبي، به عنوان يک رسم و سنتي اجتماعي ، قرن هاست که در جوامع گوناگون به وجود آمده ، منظور کساني که اين کار انجام مي‌دهند، يک نوع احترام و تجليل نسبت به آن شخصيت است . از منظر دين اسلام اين گونه اعمال بيانگر تجليل و تكريم از شخصيت هاست . اگر اين افراد در زمره علما و بزرگان دين به خصوص امامان معصوم و فرزندان آنان باشند ، اين اعمال مصداق تعظيم شعائر الهي است كه در قرآن نشانه تقوي و بسيار ارزشمند دانسته شده است .به علاوه اين گونه رفتارها در خصوص فرزندان رسول خدا نوعي اظهار مودت و محبتي است كه از فروع دين و مزد رسالت حضرت دانسته شده ، در ساحت ايمان شيعي از جايگاه رفيع و والايي برخوردار است ؛ در نتيجه اين گونه تجليل و تعظيم ها هم ماهيت ديني دارد و هم بسيار ارزشمند است .اما در خصوص مصداق عملي تعظيم و تجليل و نوع تزيين و تنقيش بارگاه ها ، هر چند ممكن است در مواردي اشتباهات و زياده روي هايي وجود داشته باشد و ضرورت ها در اين ميان فراموش شود ، اما آيينه كاري و طلاكاري به خودي خود نادرست و ناپسند نيست . هر چند كمك به فقرا و نيازمندان از ضرورت هاي اصلي در هر جامعه اسلامي است ، اما در عين حال تكريم و تجليل نمادهاي ديني هم يكي از مهم ترين ابزار ترويج و تبليغ تفكرات ناب و عميق ديني به حساب مي آيد .در خصوص طلا كاري ها بايد به چند نكته توجه داشت :1- وقتي بنا بر تكريم و تجليل يك شخصيت بي بديل در بين بشريت مانند يك امام است، بايد تفاوتي بين او و ديگر شخصيت هاي مورد احترام انسان ها و يا بارگاه هاي ديگر سلاطين وجود داشته باشد تا تصور نوعي همساني براي بينندگان حاصل نشود ؛ اين امر در عين كم توجهي اكثر مردم از اهميت بسزايي برخوردار است .نمونه اين نوع نگرش در بارگاه امامين كاظمين ديده مي شود كه بر خلاف سنت معماري اسلامي و شرقي، روي يك بارگاه دو گنبد قرارگرفته تا نشان دهد در زير اين بقعه دو امام مدفون هستند . براي شيعه هر امام مظهر يك انسان كامل است . بايد اين عظمت و شكوه به شكلي متفاوت ابراز گردد و اين امر تابع سنت هاي جاري اجتماعي در ملل شرقي نگردد .در نتيجه يكي از اولين سوالاتي كه براي يك بيننده غير مسلمان با ديدن بارگاه امام رضا عليه السلام پيش مي آيد، اين است كه اين همه عظمت و شكوه و هزينه براي يك انسان چه معنايي دارد ؟ اين جاست كه روشن مي شود ما اين افراد را در شمار ديگر شخصيت هاي مورد تكريم و احترام در بين بشر نمي دانيم . نوع تكريم ما منشا عقيدتي و متفاوت دارد.2- هرچند در اسلام بر حقيقت و روح تعاليم و معارف ديني تاكيد بسيار شده اما ظواهر و امور ظاهري هم از اهميت بسياري برخوردار است . نمي توان تاثير شگرف امور ظاهري را در جلب توجه و تاليف قلوب به سمت اين مكان ها و در نتيجه بهره مندي از معنويت و روحانيت موجود در اين مكان ها ، انكار كرد . دستوراتي استحبابي قبيل خوش صدا بودن موذن و قاري قرآن يا زيبا و آراسته بودن امام جماعت نشان مي دهد كه توجه به ظواهر و بهره گيري از قدرت احساسات و تمايلات بصري و حسي بشر براي رهيافت به حقيقت باطني قابل انكار نيست .3- نيازمندي انسان گاهي ظاهري و مادي است و گاهي باطني و روحي؛ هرچند در جامعه ما و همه جوامع ديگر نيازمندان مادي كم نيستند ، اما نيازمندان روحي و معنوي در هر جامعه اي به مراتب بيش تر از نيازمندان مادي اند . اين گونه هزينه ها اگر به شكلي انجام شود كه موجب جلب قلوب و ايجاد انس توده ها با حرم ها و توجه به آن امام معصوم گردد و در نتيجه نياز روحي اقشار گوناگون را برطرف نمايد ، ارزشمند تر از رفع برخي نيازهاي مادي آنان است ؛ هرچند توجه به همه ضرورت ها در كنار هم شدني و لازم است .4- بخش اعظم طلاكاري ها و تزيينات توسط متن جامعه انجام مي شود . ناشي از طلا و جواهراتي است که توسط خود مردم از همه اقشار اهدا مي‌شود، در نتيجه در اين نوع هدايا كه به شكل نذر و يا وقف و مانند آن صورت مي پذيرد ، متولي امور حق تصرف متفاوت و دل خواسته ندارد . چه بسا مامور به صرف اموال در همان مورد نذر است ، البته اگر خلاف شرع و عقل نباشد .5- از آن جا كه هزينه ها ناشي از اموال دولتي و عمومي يا وجوهات ديني نبوده ، بلكه هداياي مردمي پايه اصلي هزينه ها را تشكيل مي دهد ، معمولا اين تصور هم براي توده جامعه به وجود نمي آيد كه چرا اين همه هزينه براي زيبايي و تزيين اين مكان ها صرف شده است ، بلكه خود مايل به مشاركت در اين امور هستند .برخلاف تصور بسياري از ما امامان معصوم زندگي فقيرانه و مشقت باري نداشتند ، البته ياده زيستي در همه حال پسنديده است و در امامان ما هم وجود داشته اما به جز برخي حضرات معصومين كه در صدر اسلام و در شرايط سخت جامعه مي زيسته اند ، چنان كه در تاريخ نقل شده باقي امامان زندگي محترم و با جلالتي داشتند . داراي منزل وسيع و غلام كنيز بوده و فعاليت هاي گسترده تجاري و كشاورزي و... داشتند .البته در كنار همه اين ها اين بزرگواران توجه به فقرا و مساكين و تواضع و خاكساري را فراموش نمي كردند ، در خصوص امام رضا عليه السلام نقل شده كه در خانه خود در وقت غذا سفره بزرگي مي انداختند . همه افراد خانه اعم از خادمان و غلامان حتي خادمان اصطبل را بر آن مي نشاندند و با دست خود از بهترين غذاها براي آن ها مي كشيدند ، آن گاه خود شروع به ميل غذا مي فرمودند .اين موارد نشان مي دهد كه در نوع زندگي اين بزرگواران هم در عين توجه به فقرا و مساكين ، شان و جايگاه و موقعيت اجتماعي -با توجه به اوضاع عمومي جامعه- مورد توجه قرار مي گرفت و از اين گونه امور غفلت نمي شد .
    + مريم 

    كدوم تسكين دوست من!؟

    شما از يه بجه بيرس بهتون جواب بده طبل و دهل جه وقتاي به كار مي برن كدوم آدم عاقلي در مصيبت اونم اين مصيبت طبل مي زنه؟ به اسم محب حسين؟!! خجالت داره بخدا !

    حسين ييرو قرآن بود و براي زنده نكه داشتن قرآن شهيد شد قرآني كه فرستانده آن مي فرمايد

    "وبشّر الصابرين الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا اليه راجعون"

    كجاي قرآني كه من خودم رو پيروش مي دونم نوشته اذا اصابتكم مصيبه بزن به سر و بعد دهل و طبل هم بر پا كن

    خداي برام سوال اين كار معنيش چيه؟! غير از شادماني؟!!!

    + مريم 

    من همون فردي هستم كه براتون قبلا نظر گذاشته بودم من وبلاگ ندارم كه لينكش رو بزارم اگه شما هم مي خواستيد جوابي بديد(يعني جوابي داشته كه بديد نه اينكه با پيچوندن و جواب هاي متعصبانه و به ارث رسيدتون) جواب همين رو مي تونستيد بديد ديگه نيازي به لينك و آشناي بيشتر با اعتقاد نبود

    اما به هر حال

    من مسلمانم پيرو هيچ مسلك و مذهبي هم نيستم خدا رو شكر خودم رو ميمون هم نمي بينم كه مقلد تام يك فرد ناقص و ممكن الخطائي باشم

    پيرو فاطمه زهرا در حجاب و حضرت علي در شجاعت و حضرت حسين در حق و پيرو قران در مسلماني ام

    حاجتم هم قرآن است نه دروغ هاي عمامه به سرهاي سه نقطه!!

    خوب شخصيتم رو توضيح دادم؟!

    راستي شما هم به پيروي از خائنين كوفه ديروز در عزاي امانت زهرا با طبل و دهل خوب شادماني كرديد؟! يا به اندازه كافي هنوز شادمانيتان تمام نشده است و براي سالهاي ديگر ذخير كرده ايد؟

    پاسخ

    سلام مريم خانمي من قصد پيچوندن را نداشته وندارم فقط ميخواستم بدونم به چه نوع تفکري بايد جواب بدم من براي عقايد هر کسي احترام قايلم حتي اگر به نفع من نباشد نظر هر شخصي قابل احترام هست تا زمانيکه نسبت به عقايد ونظرات ديگران احترام قايل باشد وحرمتها را زير پا نگذارد شما هر نظري داشته باشيد مختص خودتان هست اما اين حق را نداريد که فکر کنيد نظر ديگران غلط است ويا اشتباه ميکنند دل عزادار سادات را هم با چه حقي به شادماني تعبير ميکنيد ؟چه بسر شما امده که فکر ميکنيد شيعه وسادات با نوع عزاداري مختص به خود دارد شادماني ميکند ؟من نوعي دلم وقلبم واحساسم جريحه دار خون بنا حق ريخته جدم حسين (ع) است با اين سخنت ونظرت دلم بيشتر از يک دشمن شيعه به اتش کشيدي...درست است يک فرد عزادار را به اينگونه تسلي بدي ؟اين رسم شماست ؟؟!!!
    + عاطفه 
    عکسات عالي بود از ته دلم زيارت کردم........


    + گي 

    چه به سرمون اومده نمي دونم

    در حالي كه مردم نان شب ندارن ما چنين بارگاهي مي سازيم و به فرعون و فرعونياياني كه مجلل ترين قبر ها را براي خودشان مي ساختن فحش و لعنت مي فرستيم

    مردم ما از گرسنگي دين را مي فروشن و ما مالا مال طلا و جواهر و الماس خرج مرقد و آرامگاه مي كنيم اونم آرامگاه كسي كه خداي و فقيرانه و محتاج زندگانش را گذراند

    واي اگر حسين زنده مي شد اول به حال من مرده پرست اشك مي ريخت و به روي من شمشير مي كشيد و سپس به سراغ شمر و شمريان مي رن

    حسين بخواب كه سودجويان خوب از اسم و رسم تو استفاده كردن و به اسم اسلام و با روايت هاي ساختگي خوب برايت بارگاهي ساختن كه تو براي انجام نشدن اين اسراف ها جانت را دادي

    خوب بخواب كه دشمنان سود جوي محب نمايت نانشان از اسم تو در روغن است و خوب مي تازن و مي خرن و يك آب هم روش بعد هم ميگوند قال فلان و قال فلان

    !

    پاسخ

    سلام دوست عزيز کاش ادرس وبتان را لينک ميکرديد تا از نوشته هايتان بيشتر با شخصيت ونوع تفکرات شما اشنا ميشدم انوقت بهتر ميتوانستم جواب بدم التماس دعا


    سلام

    اجرتون با امام حسين...

    منتظرتان هستم

    التماس عا

    پاسخ

    سلام عزاداريهايتان قبول درگاه حق تعاليالتماس دعا
    سلام وعرض تسليت...
    يا حسين ! سجاده ام عطر و بوي تورا دارد ، نام کربلا حک شده بر پيشاني ام ، چرا که بر خاکي سجده مي کنم که از تربت توست و با تسبيحي ذکر مي گويم که از خاکي آميخته به خون توست . يا حسين ! حياتم ، احساسم و انديشه ام ، همه و همه رنگ و بوي ترا دارد ، پس مرا در طواف روزانه ي اين عشق ياري فرما تا در پس آن بفهمم نام بلندت را و ادا کنم حق معرفتت را ، آمين يا رب العالمين
    پاسخ

    سلام مهديه عزيزاز حضور سبزتان در سروش دل تشکر ميکنم واز متن بسيار خوبتان هم ممنونمالتماس دعا