سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
سروش دل
 
 
جویای دانش را خداوند دوست می دارد و فرشتگان و پیامبران نیز دوستمی دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله] 




»» نظر شما چیست؟

شخصی در وبلاگ خود چنین نوشته بود که دوست دارم بخوانید و نظر خود را بگویید؟<\/h2>

بیست سوال دکتر احمدی از موسوی

به نام یزدان پاک و بخشاینده

در مناظره آقایان موسوی و احمدی نژاد , جناب دکتر بیست سوال از آقای موسوی پرسیده اند که متاسفانه ایشان جوابی ندادند .

 

سیاست خارجی

آمریکا و بر اندازی نظام

1-در 20 سال گذشته در دولت‌های شما و آقای هاشمی و آقای خاتمی آمریکا علنا اعلام می‌کرد به دنبال براندازی نظام در ایران است اما امروز رسما می‌گوید دیگر به دنبال براندازی نیست. سوال اینجاست کدام سیاست خارجی ذلت‌آفرین و کدام یک عزتمندانه است؟

اسرائیل و دشمنی با ایران

2- در دوران نخست وزیری شما مواضع شما نسبت به مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای بود که حتی می‌گفتید ما باید نیروی نظامی به فلسطین بفرستیم، اما امروز لحن شما در مقابل اسرائیل تغییر یافته است و می گوئید نباید با اسرائیل دشمنی کنیم . علت چیست؟

تنش زدائی در سیاست خارجی

3- شما که به جریان آزاد اطلاعات اعتقاد دارید و شعار تنش زدایی از سیاست خارجی را مطرح می‌کنید . بفرمائید چه چیز موجب قطع رابطه ایران و عربستان در زمان نخست‌وزیریتان شد؟

 

دوران نخست وزیری

جریان سازی در دوره نخست وزیری

4- شما در زمان نخست‌وزیریتان با جریان‌سازی، اختیار قانونی رئیس جمهور وقت رادر نظارت بر تعیین وزرا از وی سلب کردید و کار را به جایی رساندید که حضرت امام (ره) شخصا دخالت نمودند، در این مورد چه توضیحی دارید؟

قانون گریزی در دوره نخست وزیری
5- شما از قانون گرایی و عدم فرار از قانون سخن می‌گویید لطفا درباره ماجرایی که در زمان نخست وزیریتان پیش آمد و شما در زمان تعطیلات مجلس بدون مجوز و غیر قانونی 95 میلیارد دلار از خزانه برداشت کرده‌اید، توضیحاتی ارائه نمایید؟

الهتاب فضای سیاسی در دوره نخست وزیری
6- آقای موسوی چرا اسامی نمایندگانی را که با شما مخالف بودند را افشا نمودید که موجب تخریب آنها در فضای سیاسی کشور شد؟

تحمّل انتقادات در دوره نخست وزیری
7- در زمان شما یک روزنامه آن هم که بین سالهای 63 تا 64 شروع به انتشار نمود و موضع انتقادی نسبت به عملکرد شما داشت، موجب بی‌مهری شما قرار گرفت و شما آن انتقادات را تحمل نکردید و آن قدر فشار آوردید که آن روزنامه تعطیل شد؟

ارتباط با مراجع در دوره نخست وزیری
8- دولت نهم بیشترین رابطه را با مراجع و روحانیت داشته است. کمی راجع به ارتباط خودتان با مراجع در دوران نخست وزیری توضیح دهید؟

اجرای فرمان  امام ( ره ) در دوره نخست وزیری
9- چه مقدار از فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام (ره) که در زمان دولت شما صادر شد را اجرا نمودید؟

 

دوران غیبت بیست ساله

احساس خطر

10- امروز اعلام می‌کنید که احساس خطر کرده و پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اید. آیا شما در غائله 18 تیر که جریان برانداز به سمت مرکز حکومت حرکت کرده بود و یا زمانی که به تمامی مقدسات خدشه وارد می‌کردند و حتی می‌خواستند اندیشه امام راحل را به موزه‌های تاریخ بفرستند، شما احساس خطر نکردید؟

سکوت در برابر صدور مدارک تقلبی
11- امروز آقایان هاشمی و خاتمی پشتیبان شما هستند و شما نیز گفته‌اید که به پشتیبانی آنها افتخار می‌کنید. عکس العمل شما در مورد موج صدور مدارک تقلبی برای مدیران در دوره دولت های این دو نفر چیست؟ چرا آن زمان سکوت کردید ؟

دانشجویان ستاره دار
12- آیا ستاره کردن دانشجویان در دولت آقای خاتمی و در زمان وزارت آقای معین شروع نشد و در این دولت برای همیشه به آن پایان داده نشد؟ چرا این امر را به دولت نهم نسبت می دهید ؟

نگرانی از نرخ تورّم
13- دردولت آقای هاشمی نرخ تورم به 49 ونیم درصد رسید و دولت 49 میلیارد دلار استقراض خارجی نمود، آیا به جا نبود در آن زمان احساس خطر کنید؟

سکوت در برابر کاریکاتور علیه علماء
14- کشیدن کاریکاتور علما پس از ملی شدن صنعت نفت منسوخ شده بود اما در دولت آقا خاتمی که شما از آن حمایت کردید عده‌ای به خود اجازه دادند کاریکاتور یکی از علما را در نشریات خود منتشر کنند. سکوت شما در آن زمان چه معنایی داشت؟

 

دوران تبلیغات انتخاباتی

برنامه شما برای اداره آینده کشور
15- آقای موسوی برنامه‌های شما برای اداره کشور چیست؟ شما سه ماه است که اعلام کاندیداتوری کرده‌اید ولی برنامه ارائه نداده‌اید. آیا می‌شود فقط با انتقاد کشور را اداره نمود؟

دولت اشرافی گری
16- خانم فائزه هاشمی در جایی گفته است اصلاحات دنباله سازندگی است و مهندس موسوی نیز ادامه هر دوی آنهاست؛ آیا دولت شما ادامه دهنده اشرافی‌گری دولت‌های سابق خواهد بود؟

اطلاعات از وضع فعلی مملکت

17- دادن اطلاعات غلط به مردم درباره عملکرد دولت نهم در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی از کجا ناشی می‌شود و چه کسانی این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده اند ؟

تخریب دولت نهم
18- دولت نهم 320 هزار تیتر تخریبی علیه آن در جراید و رسانه ها منتشر شد . چرا هر جا رفتید سخن از دیکتاتوری این دولت به میان آوردید ؟  

ثروت های هنگفت مدیران قبلی و فعلی
19- شما در مورد ثروت‌های هنگفت و بادآورده برخی از وزیران دولت خود و اعضای فعلی ستاد انتخاباتیان چه صحبتی دارید ؟

منبع هزینه تبلیغات انتخاباتی
20-هزینه سنگین تبلیغات انتخاباتی شما از کجا تامین شده است؟

نظر شما چیست ؟ ...

___________________________________________________________________________________ 

 در جواب به ایشان شخصی نوشته بود:

برادرمحترم شماهرچه تونستیدبه خیال خام خودتون ردیف کردیدواین درحالیست که 90درصدهمین سوالات بی پایه واساس راهمان شب جواب دادندولی ظاهرا شماراخواب فراگرفته بود.....حالاسوالات ذیل راچی میگی؟

سئوالات بی‌پاسخ میرحسین موسوی در مناظره با احمدی‌نژاد
در مناظره مهندی میرحسین موسوی با محمود احمدی‌نژاد، برخی از سوالات مهندس موسوی از سوی احمدی‌نژاد بدون جواب گذاشته شد.
1. در این مناظره موسوی به سفر احمدی‌نژاد به عراق اشاره کرد و گفت: در آن سفر اعلام شد که قرار بوده هواپیما را بربایند. این حرف هزینه ایجاد می‌کند؛ چرا که اگر قرار بر ربایش بود باید این کار توسط آمریکایی‌ها می‌شد، در حالی که همین آمریکایی‌ها بنزین هواپیمای ما را تامین کردند و ما نیز به منطقه خضراء که تحت نظارت آنان بود، رفتیم بعد با سربازان آمریکایی هم عکس گرفتیم.
وی به سیاست خارجی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی دولت نهم عزت ملت را مخدوش و به آن لطمه زد و تنش وسیعی را ایجاد کرد.
موسوی به سفر و نامه‌های احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: چرا به آنها نامه می‌نویسیم و از طریق رئیس‌جمهور سوئیس قبل از انتخابات آمریکا به اوباما نامه می‌دهیم که می‌خواهیم با آمریکا مذاکره و مسائل راحل کنیم.

 

همچنین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث ما با دولت این است که نظام تصمیم می‌گرد که خود را با هنجارهای بین‌المللی سازگار کند و درمورد مساله فلسطین اعلام می‌کند تمامی مردم فلسطین باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند. این تصمیم با هنجارهای بین‌المللی سازگار است اما وقتی فردی به افراط و تفریط می‌آفتد، مردم در این مصیبت می‌افتند. عرض من این است که در اجلاس دوربان سوئیس هنگامی که اروپا به خاطر کشتار غزه رابطه‌اش با اسرائیل رو به وخامت بود، به خاطر اشتباه پشت سر اسرائیل قرار گرفت و موسسه آی‌پک را نیز این سیاست را به نفع اسرائیل ارزیابی کرد. ما نباید خیال‌بافی کنیم آیا وزارت خارجه و کارشناسان آن این رفتار را تائید می‌کند که من دراین زمینه نمونه زیاد دارم. در مورد هولوکاست موضع می‌گیریم اما معاون رئیس‌جمهور ملت اسرائیل را دوست خود می‌دارد این اظهارنظرها موجب اینگونه تفریط‌ها می‌شود. این اظهارنظرها تفریط است که شبیه آن را داریم.
موسوی در ادامه گفت: در مورد همبستگی ملی چه کار کردید؟ چه بلایی سر محیط دانشگاه آوردید؟ دولت باید به تعهدات خود مقید شده باشد. تیراژ کتاب‌ها را اعلام کنیم؟ متاسفانه اقدامات دولت دردناک است. یک انتشاراتی چند جلد کتاب منتشر می‌کند اما شما با جلوگیری از نشر کتاب‌ها، آنها را ورشکست می‌کنید. علت مقابله هنرمندان با دولت چیست؟ به رابطه دولت و روحانیت نگاه کنید؟ چرا این رابطه بد شده؟ چرا در سوالات آموزش و پرورش شما به پیامبر توهین شده؟ آیا دولت در این رابطه فکر کرده است؟ تمامی این اقدامات برخلاف فرمان هشت ماده امام است و شما مردم را خودی را غیر خودی می‌کنید.
موسوی همچنین گفت: آیا این راه برخورد با دیوان عدالت اداری، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ جائی که ریش‌سفیدهای نظام در آنجا نشسته‌اند، جایی که مشروعیت خود را از قانون اساسی و رهبری می‌گیرد. آیا به این ترتیب می‌توان مسأله کشور را اداره کرد، در مواردی که روشن است باید به گونه‌ای عمل کنیم که اولاَ بگوییم به سمت این برویم که اشتباه کرده‌ایم.

 

________________________________________________________________________________

نظر من هم:

چرا جناب موسوی به این سئوالات جواب ندادند حتماً و حتماً پاسخی منطقی دارن به نظر من چون این سئوالات از دسته سئوالاتی بود که تنشهای داخلی رو بیشتر می کرد که در لابه لای صحبتهاشون اگه توجه کنید حتماض جوابهایی کلی به تمامی این سئوالات داده شده... موسوی برنامه هاشو در تمام فرصتهایی که ایجاد میشه اعلام میکنه آقای احمدی نژاد هم وظیفه دارن برنامه هاشونو بگن و مردم هم بنا به فکر و عقیده خودشون انتخاب کنن ولی جناب آقای احمدی از ثانیه 7 مناظرشون شروع کردن به بد گویی از کسانی که در آنجا حضور نداشتند در صورتی که کسی هم از ایشان در مورد آن اشخاص سئوالی نکرده بود؟

آقای موسوی جواب به سئوالات ایشان ندادند درست!!! شما بگو چه جوابی بابت اتهاماتی که در مورد دولتهای دیگر میزنند بدهند؟ ولی مسائله مهمی رو مطرح کردن که نشان از قدرت تفکر قبل از تکلم ایشان بود ولی آقای احمدی نژاد از دقیقه 7 مناظره شروع به انتقاد از دولتهای قبلی کردند؟

 

به نظر من مثل این میماند که من بگویم آقای فلانی چرا در آن مهمانی آنطور حاضر شدید و ایشان جواب دهند چون آقای ایکس و ایگرگ بدتر از من حاضر شده بودند آقای احمدی نژاد سعی در توجیه کارهای خود با مقایسه دولتهای قبل دارند در صورتی که دولتهای قبل امکانات دولت نهم را نداشتند زمان آقای موسوی کشور در جنگ بود در هیچ زمانی ما نفت را 45 دلار نفروختیم باز هم بگویم؟

 

اصلاً مقایسه به حق و قشنگی نیست پس انصاف کجاست؟ با وجود اینکه امام فرمودند:

 امام خمینی:آقای مهندس موسوی را شخصی متدین و متعهد و در وضع بسیار پیچیده کشور، دولت ایشان را موفق می دانم.

صحیفه نور ج19 ، ص393 ---   5/7/64

موسوی اگه از نظر شما به سئوالها جواب نداد دروغ هم نگفت اگر چیز چیز میکرد که شده جوک شماها:

چون سئوالاتی که در این مناظره ها پرسیده میشه از قبل به دو طرف داده میشه ولی متأسفانه آقای احمدی نژاد هیچ یک از آن سئوالات را نپرسیدند خوب به حق واضح است که من بدون فکر چه جوابی باید بدهم که هم شرع را نادیده نگیرم و هم مایه خنده جماعت نشوم پس قناعت "چیز" بهتر از حرف دروغ و بی ثبات است آقای احمدی محکم حرف زدند ولی چه گفتند:

-         عذر خواهی تونی بلر و آزادی ملوانان انگلیسی

-         320000 تیتر در روزنامه ها علیه او و بی تفاوتی احمدی نژاد در مقابل انتقاد ها (320000 تیتر یعنی روزی 220 تیتر علیه اون، آیا این جای تامل نداره؟ روزنامه ی همشهری جوان رو عمه ی من توقیف کرد؟ خبر گذاری فارس رو من موسوی سه روز توقیف کرد؟ روزنامه ی تهران امروز رو خاتمی بست؟ فریدالدین حداد عادل رو بی بی من توقیف کرد؟ و...)

-         بازداشت و ضرب و شتم دانشجویانی از جمله :
حمیدرضا امیرخانی ، امین ریاحی و مهدی خسروی، سجاد راد مهر، آیدین خواجه ای، فراز ذهتاب، منصور امینیان، مقصود عهدی، امیر مردانی، سجاد رجبی، محمد میزبان، توحید دولتشناس، محمد زراعتی، فرزاد حسن زاده، پیمان غلامی، علی عبدالله زاده و...

-         تعطیلی روزنامه ی رسالت به دست موسوی (این روزنامه به دست امام بسته شد که موسوی به احترام امام این مطلب رو عنوان نکرد)

-         پرونده خانم زهرا رهنورد

 

شما هم نظر خود را بیان کنید

 

موفق باشید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 7:39 عصر )

»» حقیقت چه بود؟

چند روز پیش مطلبی در وبلاگ گذاشته بودم درمورد ملوانان انگلیس و امروز ببینیم حقیقت چه بود؟؟؟
با استناد به اخبار خبرگزاری حامی دولت

غیرواقعی بودن ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر وجود سند نامه عذرخواهی بلر ثابت شد

قلم - با استناد به خبر فارس، خبرگزاری حامی دولت ثابت می‌شود که محمود احمدی‌نژاد درباره نامه عذرخواهی تونی بلر خلاف واقع گفته است.

به گزارش قلم‌نیوز، خبرگزاری فارس با انتشار خبری با عنوان متن نامه عذرخواهی دولت انگلیس از ایران برای آزادی تفنگداران این کشور مدعی شده است که دولت انگلیس درباره موضوع ملوان‌های انگلیسی عذرخواهی کرده است در حالی که نگاهی به نامه سفارت انگلیس به وزارت خارجه ایران حاکی از آن است که نه تنها عذرخواهی در میان نبوده است بلکه نامه‌ای از تونی بلر به احمدی‌نژاد هم در میان نیست.

چهارشنبه شب، محمود احمدی‌نژاد در مناظره با میرحسین موسوی گفت: ملوانان انگلیسی دستگیر شدند، ماجرا اوج گرفت، آقای بلر کتبا نامه داد، عذرخواهی کرد و گفت ما سیاستمان را در رابطه با ایران عوض خواهیم کرد. این سند الان در وزارت خارجه موجود است.

فارس در پی اثبات ادعای محمود احمدی‌نژاد نامه‌ای را در این رابطه منتشر کرد که در پاسخ نامه وزارت خارجه ایران به انگلیس نوشته شده است. این نامه پاسخ سفارت انگلیس به وزارت خارجه است نه نامه بلر به احمدی‌نژاد و همچنین در این نامه هیچ جمله‌ای مبنی بر عذرخواهی انگلیس از ایران دیده نمی‌شود.

قلم‌نیوز متن نامه‌های منتشر شده در فارس را عینا منتشر می‌کند و قضاوت درباره ادعاهای صورت گرفته در رابطه با ملوانان و واقعیت را به مخاطبان و مردم فهیم ایران می‌سپارد:

یادداشت وزارت خارجه ایران به انگلیس

به گزارش خبرگزاری فارس، در یادداشت رسمی شماره 100/642 مورخ 9 فروردین سال 1386 وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی آمده است:
با اظهار تعارفات خود به سفارت دولت علیاحضرت ملکه بریتانیا در تهران احتراماً اشعار می‌دارد: حسب اعلام مقامات ذیربط جمهوری اسلامی ایران، دو فروند شناور جی‌می‌نی انگلیسی با 15 نفر سرنشین نظامی با تجهیزات کامل نظامی در تاریخ 3/1/1386 (23/03/2007) به قلمرو آب‌های جمهوری اسلامی ایران تعرض نموده‌اند. نظر به این‌که در گذشته نیز چنین مواردی رخ داده و تذکرات لازم جهت جلوگیری از تکرار این‌گونه اقدامات داده شده، دولت جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به اقدام غیر‌قانونی فوق در تعرض به آب‌های جمهوری اسلامی ایران ابراز نموده و با تأکید بر رعایت اصول و موازین حقوق بین‌الملل مبنی بر احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت‌ها، مسئولیت دولت انگلستان نسبت به عواقب این تعرض را خاطرنشان نموده و ضرورت ارائه تضمین لازم مبنی بر عدم تکرار این قبیل اقدامات را خواستار می‌باشد.
موجب امتنان خواهد بود چنانچه آن سفارت محترم مراتب فوق را به اطلاع مقامات ذیربط دولت متبوع آن سفارت رسانده و از هرگونه توضیحی، این وزارت را مطلع نمایند. موقع را مغتنم شمرده احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.

پاسخ سفارت انگلیس به وزارت خارجه ایران

سفارت معظم بریتانیا با تقدیم احترام به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به نامه شماره 100/624 مورخ 9 فروردین آن وزارتخانه اشاره کند که مربوط به توقیف دو قایق نیروهای مسلح کشور انگلستان در تاریخ 3 فروردین می‌باشد.

سفارت انگلستان خاطرنشان می‌کند که توضیحاتی درباره این واقعه بین نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه ایران و انگلیس در لندن و تهران ارائه شد و در طی مذاکراتی که با وزیر امور خارجه آقای منوچهر متکی انجام شد تصریح می‌کند که افراد درگیر در این واقعه در حال عملیاتی با در خواست دولت عراق تحت قطعنامه 1546 شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده‌اند که توسط قطعنامه 1723 تمدید شده بود و قطعا قصد هیچ‌گونه تجاوز خصومت‌ آمیزی به جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

سفارت انگلیس تضمین می‌کند نکاتی که در نامه 100/624 لحاظ شده است به اطلاع مراجع ذیربط رسیده است و مسوولین برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی اتفاق نظر دارند.

سفارت انگلیس ملزم است که این موضوع را برای آزادی هرچه سریع‌تر افسران انگلیسی بازداشت شده و طراحی دستورالعملی برای جلوگیری از تکرار این وقایع با مراجع ایرانی مطرح کند.

سفارت بریتانیا در تهران بدین وسیله به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اطمینان می‌دهد که توجه کاملی به عدم تکرار چنین وقایعی دارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 2:21 عصر )

»» این تازه آغاز راه است

احمدی نژاد در جمع مردم اصفهان: این تازه آغاز راه است

رئیس‌دولت نهم در دیدار گروهی از مردم اصفهان در میدان امام این شهر اظهار داشت:‌این تازه آغاز راه است. اگر اینان دست از توطئه علیه ملت و دست از اموال ملت بر ندارند همه آنها را یکی یکی به ملت بزرگ معرفی خواهم کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه در داخل کشور موانعی در مسیر حرکت ملت ایجاد شد، اظهار داشت: متاسفانه این موانع تا امروز ادامه دارد و بعد از 5 الی 6 سال از پیروزی انقلاب آرام‌آرام یک گروهی در مدیریت‌های کلان کشور پیدا شدند که اندیشه، اخلاق و رفتار آنها با مسیر ملت و امام، زاویه و انحراف داشت.
وی تصریح کرد: آنها به جای این‌که انقلاب را بر منافع گروه و دسته خود ترجیح دهند، منافع خودشان را بر منافع ملت و شخصیت و آبروی ملت ترجیح دادند و آرام آرام حلقه‌ای از مدیرانی که خود را نه تنها نوکر مردم نمی‌دانستند بلکه خود را آقا، بالاتر و مالک مملکت می‌پنداشتند، شکل گرفت.
وی تصریح کرد: آرام‌آرام حلقه‌های قدرت و ثروت شکل گرفت و کار به جایی رسید که رابطه آنها به طور کامل با توده انقلابی قطع شد و آنان خود را طلبکار ملت، انقلاب و بالاتر از ملت پنداشتند.
احمدی‌نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: ادبیات و طرز حرف این گروه به گونه‌ای بود که گویا آنها ارباب‌اند و یک ملت انقلابی همه باید در خدمت آنها باشند.
وی خطاب به جمعیت حاضر در میدان امام اصفهان گفت: من از زبان شما می‌گویم تا دنیا بداند این انقلاب را توده‌های مردم برپا کردند نه چند سیاست‌مدار خودخواه‌و زیاده‌خواه، و انقلاب متعلق به مردم است و این مردم بودند که شهید دادند و سختی‌ها را تحمل کردند و از عزت و استقلال کشور دفاع کردند.
وی خاطر نشان کرد: آنها بعدائ یا منحرف شدند و یا از راه رسیدند و به پر کردن جیب‌ها و حساب‌های بانکی خود پرداختند و اموال ملت را اموال شخصی خود تصور کردند.
احمدی‌نژاد با اشاره به پیروزی خود در انتخابات سال 84 اظهار داشت: شما مردم 4 سال قبل به صحنه آمدید برای شکستن این حلقه خودخواه و زیاده‌خواه و با رای قاطع خودتان مرا به وسط این حلقه فرستادید.
وی افزود: در طول 4 سال گذشته تلاش کردند رای و اراده شما و خواست شما را بشکنند و وقتی مایوس شدند امروز همه با هم در سطح واحد جمع شده‌اند تا مانع از اضمحلال کامل جناح قدرت و ثروت که دائمائ حق ملت را زیر پا می‌گذارد، بشوند.
این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:3 ماه است بدترین توهین‌ها و تهمت‌ها ودروغ‌ها را فقط و فقط به جرم تسلیم نشدن و ایستادن و دفاع از‌حقوق ملت نثار می‌کنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به انتقادات از وی به دلیل نام بردن از برخی افراد در مناظره تلویزیونی تصریح کرد: می‌گویند چرا اسم بعضی‌ها را برده‌ای و این کار به انقلاب ضربه وارد می‌کند، من سوال می‌کنم اگر حقوق و کرامت یک ملت پایمال شود و اصول انقلاب زیر پا گذاشته شود، آیا به انقلاب لطمه وارد نمی‌شود؟
وی درپایان خاطر نشان کرد: امشب نوبت من است که در گفت‌وگوی خبری شبکه 2 صحبت کنم و ما تلاش کردیم که همین اصفهان گفت‌وگو انجام شود، ولی ظاهرائ میسر نشد و باید زودتر به تهران بروم و گرنه دبه می‌کنند و حق شما را ضایع خواهند کرد.
شایان ذکر است جمعیت حاضر در میدان امام با شعار، «صلی علی محمد دزدگیر ملت آمد»، «احمدی‌نژاد چه کرده دزدها را رسوا کرده»،« اصفهان یک کلام احمدی‌نژاد والسلام» از احمدی‌نژاد استقبال کردند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 1:56 عصر )

»» این پولی که پخش میکنید ارث پدری شماست یا حق مردم است؟

موسوی در ورزشگاه شهیدین قاسمی بیرجند: این پولی که پخش می‌کنید ارث پدری شماست یا حق مردم است؟

قلم - مهندس میرحسین موسوی گفت: بدترین فساد در نظامی که نام اسلام را با خود دارد این است که به نام دین به مردم دروغ بگوییم.

 

به گزارش خبرنگار قلم‌نیوز، نخست وزیر دوران دفاع مقدس در جمع چندین هزار نفری مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه شهیدین قاسمی بیرجند خطاب به دولت نهم گفت: آیا متناسب با جامعه‌ی دینی است که شما در پرونده‌های مردم و زندگی خصوصی آن‌هاست سرک می‌کشید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دوستی دیگر به من گفت که این جا یک شهر فرهنگی است و آمده‌اند با پول مردم را بخرند، ولی نتوانستند. این پرونده‌سازان می‌خواهند همان تصوری را که از خود و دوستان خود دارند به همه‌ی ملت ما سرایت دهند ولی ملت ما این طور نیستند.

موسوی با بیان اینکه امروز مردم در صحنه هستند که این فضای دروغ و فریب را عوض کنند، افزود: به نام جمهوری اسلامی، به نام اسلام، جمهوریت و اسلامیت دروغ می‌گویند. آن روزی که می‌گفتند ما صحبت می‌کردیم و دوستان ما دیدند که هاله‌ سبزی دور سر مان است باید احتیاط می‌کردند. آن موقع در حالی که 25 درصد تورم بود گفتند که این مملکت را امام زمان (عج) اداره می‌کند.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس خطاب به مسوولان این دولت با بیان اینکه واقعیت امروز شما به برکت خون شهداء است، گفت: آیا این پیام خون شهداء است که تمام مملکت را به منافع گروه، دسته و خویشاندان خود تقلیل می‌دهید؟ شعار عدالت می‌دهید و وزیر چند صد میلیارد تومانی بر سر کار می‌آورید. بحث دفاع از مردم را مطرح می‌کنید ولی به دروغ کسانی را که دیپلم هم ندارند به نام دکتر به مردم معرفی می‌کنید و مدارک فرزندان ملت را کاغذ پاره می‌خوانید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دولت ادامه داد: در صحنه‌ی بین‌المللی فضاحت به بار می‌آورید و به منافع ملت ما لطمه می‌زنید و وقتی به کشور برمی‌گردید آن را به عنوان یک حماسه مطرح می‌کنید. این دورغ از همه‌ی آن کارها بدتر است.

موسوی با تاکید بر اینکه ما جامعه‌ای باصداقت می‌خواهیم، اظهار کرد: حرف دفاع از دانشجویان می‌زنید ولی دانشجوها را ستاره‌دار می‌کنید، آن‌ها را دستگیر می‌کنید و فضا را برای آن‌ها می‌بندید. آیا 25 درصد گرانی، سفره‌های مردم را کوچک‌تر نمی‌کند و امنیت، بهداشت و‌ آموزش آن‌ها را پایین نمی‌آورد؟

وی اضافه کرد: شما برای چند هیاهو از سر ناچاری مردم به دنبال ماشین خود می‌دوانید. این پولی که پخش می‌کنید ارث پدری شماست یا حق مردم است؟ اگر حق مردم است چرا شب انتخابات می‌دهید و اگر مبنایی برای پرداخت دارید چرا بر اساس قانون این کار را نمی‌کنید؟

موسوی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ به ما می‌گویند چرا ما را دیکتاتور خطاب می‌کنید؟؛ آیا دیکتاتوری غیر از این است که روبروی قانون بایستید؟ شما به دوره‌ی قاجار برگشته‌اید. آن زمان هیچ نوع سازمان، نهاد و شورایی برای اینکه قدرت را مشروط نکند وجود نداشت و آقایان بیت‌المال را مشت مشت به طور سلیقه‌ای به هر که می‌خواستند می‌بخشیدند.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: شما مردم عزیز و فهیم خراسان جنوبی بدانید دلیل اینکه این همه از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا شورای پول و اعتبار نام می‌برم و انتقاد می‌کنم این است که یکی از وظایف این نهادها کنترل قدرت است. این‌ها نمی‌گذارند که رییس‌جمهور پول‌های مردم را صرف بنرها و تبلیغات کند.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت در قبال بانک‌ها اظهار کرد: چرا بانک‌ها را حیات خلوت خود کرده‌اید؟ مگر این بانک‌ها از پول‌های مردم نیستند؟ در حالی که می‌گویند حقوق‌های معوقه در بانک‌ها است، نمی‌گویند که دلیل این معوقه‌ها چیست. دلیلش حکومت بی‌کفایت شماست.

موسوی افزود:‌ به جای اینکه به فکر طرح‌های بزرگ و اشتغال دائم باشند به فکر دوستان، آشنایان و باندهای خود در سراسر کشور هستند. بیرجند باید مرکز مهمی در شرق کشور شود، ولی این دولت اصلا به این برنامه‌ها فکر نمی‌کند و چند طرح کوچک و گول‌زننده را مبنای کار خود قرار داده است. من هیچ دولتی را نمی‌شناسم که در عرض یک ساعت 200 مصوبه داشته باشد. از وقتی آقایان آمدند من حتی شروع یک طرح بزرگ را ندیدم ولی صدها طرح بزرگ را دیدم که متوقف شده است.

موسوی در ادامه از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد کرد و گفت: این شرایط روزنامه‌ها، کتاب‌ها، ‌آزادی‌ها، ‌حقوق زنان و وضعیت روستاهای ما قابل قبول نیست. به هیچ وجه قابل قبول نیست که به بهانه‌ی خشکسالی، عدم رسیدگی خود به روستاییان را توجیه کنیم. پس این 300 میلیارد دلار کجا رفت؟ اگر برنامه داشتید و دل‌تان به حال مردم، مستضعفان و کشور می‌سوخت و اگر عرق داشتید به این همه واردات بی‌رویه تن نمی‌دادید به قیمت اینکه بازارهای کشورهای دیگر را آباد و بازارهای داخلی خود را ویران کنید.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما از امام یاد گرفتیم که ایران را دوست بداریم، خاطر نشان کرد: امام سرنوشت ایران و اسلام را از هم جدا نمی‌دید. بارها دیده بودم که حس ایشان نسبت به هویت ایرانی و اسلامی چقدر قوی است. آنچه امروز غیبت دارد عدم علاقه به ایرانی بودن ماست و یکی از دلایل این مساله همین نابودی اقتصاد ماست.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم این وضع را عوض کنیم و آزادی‌های مشروع را گسترش دهیم و تبعیض‌ها را از بین ببریم. ما می‌خواهیم از اقتصاد ملی خود دفاع کنیم. ما می‌گوییم 25 درصد تورم یعنی کوچک شدن سفره‌های مردم و ما می‌خواهیم گرانی را با ایجاد اشتغال دائم و انجام پروژه‌های بزرگ و درازمدت انشاءالله از بین ببریم.

موسوی با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم مردم با هم دوست باشند و نمی‌خواهیم ملت را شقه شقه کنیم، تصریح کرد: ما شهروند درجه یک و دو نداریم بلکه همه شهروند هستیم. وقتی مردم می‌خواهند با هم دوست باشند و در کنار هم با مهربانی زندگی کنند دولت چه کاره است که بگوید این عده به من نزدیک‌تر و عده دیگری دورتر است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت نباید در کار مردم تجسس و برای آن‌ها پرونده‌سازی کند. دولت نباید با گزینش‌ها، اطرافیان خود را وارد سیستم و بقیه را خارج کند. دولت نباید اساتیدی را که با او موافق نیستند بازنشسته و اخراج کند و موافقان خود را نگه دارد.

موسوی در ادامه خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: شما هم شیعه و هم سنی هستید و مثل برادر در کنار هم زندگی می‌کنید ولی عده‌ای می‌خواهند رابطه‌ی میان شیعه و سنی را به هم بزنند. این کار کسانی است که از مذهب سوء استفاده می‌کنند. ما به دنبال وحدت بین همه اقشار و مذاهب و به دنبال طرح‌های برنامه‌ریزی شده هستیم نه برنامه‌هایی بر اساس خواب و خیال و منافع زودگذر.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم بگوییم ایران ملت بزرگی است و با کارهای شما حقیر نمی‌شود، اظهار کرد: ما می‌گوییم زنده باد ایران. ما با این هویت متحد می‌شویم، برنامه‌های مترقی خود را پی می‌گیریم و ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی می‌سازیم.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس ضمن تشکر صمیمانه و قلبی از چندین هزار نفر مردم حاضر در ورزشگاه و بیرون از آن تاکید کرد:‌ این جمع شدن برای رهایی است. امید است که این موج سبز همچنان در کشور گسترش پیدا کند و تا 22 خرداد همه باید بیدار باشیم.

موسوی در ابتدای سخنان خود بیرجند را شهر فرهنگ، خورشید و شهر آزادی‌ها و مردان بزرگ توصیف کرد./



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 1:51 عصر )

»» مهدی کروبی بر تساوی حقوق زن و مرد تاکید دارد

مهدی کروبی بر تساوی حقوق زن و مرد تاکید دارد
altوحیده حاجی زاده رئیس کمیته بانوان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سایت صدای زنان با بیان اینکه صفاتی چون حق طلبی وشجاعت را می توان به راحتی در شخصیت مهدی کروبی احساس کرد
در ادامه گفت:در بیانیه پنجم مهدی کروبی به وضوح حقوق انسانی زن بیان شده است.این بیانیه تنها یک شعار نیست.مثل اصلاح طلبانی که به عنوان حمایت از حقوق زنان آمدند و حتی یک وزیرزن در کابینه آنها نبود.این در حالی است کخ آقای کروبی بر تساوی حقوق زن مرد تاکید دارد.
وی در ادامه افزود:آقای کروبی با ارئه طرح سهمیه بندی جنسیتی برای به کار گیری زنان در مسئولیتها می خواهند زمینه را برای رشد وشکوفایی استعدادهای زنان را به طور عملی و با ورود به میدان عمل حل نماید.
وحیده حاجی زاده در ادامه گفت:مهدی کروبی آزاد مردی است که سابقه حق طلبی و شجاعتش از سالها پیش از انقلاب گواه روشن آن است که هیچ وقت در قید وبند مقام نبوده است.آقای کروبی زمانی مجمع روحانیون مبارز را تشکیل دادند که از حمایت امام خمینی (ره)برخوردار بود.
وی در ادامه خاطر نشان شد :جامعه ما باید به فکر تحقق جامعه مدنی باشد واین تحقق به ابزاری چون رسانه و حزب نیازمند است که مهدی کروبی به هردو مسلح است.حزب اعتماد ملی که به فرهنگ تحذب در ایران کمک شایانی نموده و انتخابات و هدایت دولت را از وابستگی به یک شخص یا فردی بودن خارج کرده است.
حاجی زاده رئیس کمیته بانوان اردبیل در پایان تاکید کرد:جامعه امروز ما به فردی نیاز دارد که با اعتقاد واقعی دموکراسی را عملی کند نه تنها با طرح شعارهای روشن فکری باشد.همانگونه که خداوند در قرآن فرمودند:حرف وعمل باید یکی باشد.لازمه مدیریت صحیح جامعه توسط مردی سلیم النفس و سلیم العقل است.شرایط آخر الزمان سیاسی تشکیل دولتی توسط اصلاح طلبان است و در این شرایط شیخ اصلاحات پیروز است چون همیشه حق پیروز است.ما در این جبهه از حق حمایت می کنیم.
ما باید با شناخت از شرایط با اراده تصمیم قاطع خود را اعلام کنیم و حتی بهای آنرا بپردازیم.و نباید اجازه دهیم جانعه تحت تاثیر جوسازی ها و هیجانات باشد.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 1:47 عصر )

»» رهبری، احمدی نژاد و انتخابات از نگاه رضایی

رهبری، احمدی نژاد و انتخابات از نگاه رضایی
پس از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه علم و صنعت و حمایت از دولت و آقای احمدی نژاد، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ایشان سئوال کرده بود که با این حساب دیگر جایی برای حضور در انتخابات نیست؟ رهبری گفته بودند ...
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب پیرامون انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

به گزارش پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی، متن این یادداشت بدین شرح است:

پس از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه علم و صنعت و حمایت از دولت و آقای احمدی نژاد، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ایشان سئوال کرده بود که با این حساب دیگر جایی برای حضور در انتخابات نیست؟ رهبری گفته بودند که حمایت من موضع انتخاباتی نیست و من بعداً این را خواهم گفت.

ایشان در سخنرانی مشهد به قول خود وفا کردند و به صراحت مرز حمایت از دولت و مواضع انتخاباتی خود را جدا کردند.

نکات قابل توجهی در سخنرانی رهبر انقلاب در زمینه انتخابات وجود دارد:

1- بنده نیز به مسئولان تاکید می کنم که حتماً انتخابات را سالم و با امانت داری کامل برگزار کنند و بگونه ای عمل شود که دست نامزدها باز باشد و مردم نیز با حضور پر شور خود، هر که را خواستند آزادانه انتخاب کنند.

2- گاهی که از دولت دفاع و حمایت می کنم برخی معنایی ناصحیح برای این مسئله جعل می کنند در حالیکه این سخنان و رفتار بنده ربطی به انتخابات ندارد و اعلام موضع انتخاباتی نیست.

3- همیشه گمانه زنی ها و شایعاتی در این زمینه بوده و خواهد بود اما بنده یک رأی دارم که در صندوق می اندازم.

4- به هیچ کس هم نمی گویم که به چه کسی رأی بدهد یا ندهد، چرا که تشخیص این مسئله بر عهده خود مردم است.

5- مردمسالاری دینی با حرف ایجاد نمی شود بلکه نیازمند شرکت و حضور و اراده ملت و ارتباط "فکری، عقلانی و عاطفی مردم" با تحولات کشور است و تحقق این مسئله جز با انتخابات صحیح، همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.

با مواضع فوق روشن است که اولاً هیچ کس نمی تواند از رهبری برای یک فرد خاص تبلیغات
انتخاباتی بکند و بگوید که نظر و رأی رهبری در انتخابات به آقای احمدی نژاد و یا یک فرد معینی است چرا که ایشان به هیچ کسی نمی گوید به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید و دوماً نامزدهای انتخاباتی هم نباید نگران دخالت رهبری به نفع یک نامزد خاص باشند.

چند سال پیش چند نفر از اصول گرایان که با رهبر انقلاب ملاقات داشتند، ایشان به صراحت گفتند شما باید در روز حساب و قیامت پاسخگوی رأی خود باشید و من هم باید پاسخگوی رأی خودم باشد. و منظور ایشان این بود که شما نمی توانید از من در این زمینه تقلید بکنید.

با این حساب معلوم نیست که چرا در آستانه هر انتخاباتی یک عده راه می افتند و در جامعه و یا در نهادهای حکومتی می گویند که نظر رهبر انقلاب به فلان فرد است و شما باید به او رأی بدهید. و با چنین اقدامی نه تنها به یک خلاف شرع آشکار دست می زنند که به رهبری هم ظلم می کنند.

با چه صراحتی باید رهبری بگوید من در تعیین اینکه چه کسی باید رییس جمهور و یا نماینده مجلس بشود، دخالت نمی کنم. وقتی که ایشان به صراحت می گوید:

"به هیچ کس هم نمی گویم که به چه کسی رأی بدهد یا ندهد، چرا که تشخیص این مسئله بر عهده خود مردم است".

به هر حال مبلغین و تحلیگران سیاسی باید در توضیح مردمسالاری دینی که مسأله رأی مردم در انتخاب مسئولان کشور بسیار جدی است را باز کنند و انحرافات و بدعت های انتخاباتی را برای مردم توضیح دهند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 1:13 عصر )

»» احمدی نژاد کیست؟

زندگینامه دکتر محمود احمدی نژاد

دکتر محمود احمدی‌نژاد سال1335 در شهرستان گرمسار به دنیا آمد،

پدر ایشان آهنگر بوده و هفت فرزند داشت، محمود احمدی‌نژاد فرزند چهارم خانواده است و از یک سالگی به همراه خانواده خود از آن شهرستان کوچ کرده و در تهران اقامت گزیدند، وی دوران تحصیلات خود را تا مقطع پایان متوسطه در مدارس تهران از جمله مدرسه سعدی و دانشمند پشت سرگذاشته و با کسب رتبه 130 از کنکور سراسری قبول شده و در سال 1354 در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت دوره تحصیلات عالی را شروع کرد، در سال 1365 در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 68 نیز به عضویت در هیأت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت درآمده و در سال 1376 نیز موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک شد، ایشان ضمن تدریس در دانشگاه مذکور استاد راهنمایی دهها پایان نامه معتبر و علمی کارشناسی ارشد در زمینه‌های مختلف مهندسی بوده است.
محمود احمدی‌نژاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو با شرکت در مجالس مذهبی و سیاسی وارد فضای سیاسی جامعه شد و با مشارکت در تهیه و توزیع اعلامیه‌های روشنگر قدم در راه خیل مبارزان انقلاب گذاشت، وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پایه‌گذاران انجمن اسلامی دانشجویان بود.
دکتر احمدی‌نژاد از مرداد سال 1358 به عنوان نماینده دانشگاه علم و صنعت برای شرکت در جلسات به حضور حضرت امام (ره)مشرف می‌شد، که استمرار این جلسات در حضور مقام‌معظم‌رهبری زمینه شکل‌گیری شورای اولیه دفتر تحکیم وحدت را مهیا کرد.
ایشان با شروع جنگ تحمیلی به منطقه غرب شتافت و تا سال 1364 در فعالیت‌های پشتیبانی منطقه تلاش کرد و در سال 1365 داوطلبانه به تیپ ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوسته و با طی دوره‌ای در قرارگاه رمضان در عملیات برون مرزی کرکوک شرکت نمود و بعد از آن نیز به عنوان مسئول مهندسی رزمی لشگر 6 ویژه سپاه و مسئول ستاد جنگ استانهای غربی کشوربه خدمت پرداخت.
دکتر احمدی‌نژاد در دهه شصت، چهارسال به عنوان معاون و فرماندار ماکو و خوی و همچنین 2سال به عنوان مشاور استاندار کردستان خدمت به مردم استانهای آذربایجان و کردستان را نیز پشت سرگذاشته و از سال 1372 در شرایطی که به عنوان مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می‌کرد به عنوان اولین استاندار استان جدید التأسیس اردبیل منصوب شد. ایشان در کنار راه‌اندازی تشکیلات اداری استان سه سال پی در پی بعنوان استاندار نمونه کشور انتخاب شد، استانداری اردبیل در زمان مدیریت ایشان علیرغم محدود بودن فصل کار عمرانی به دلیل سردسیری منطقه، در سالهای 74 و 75 طبق رده‌بندی سازمان برنامه‌ و بودجه در زمینه فعالیت عمرانی به عنوان استانداری برتر شناخته شد.
دکتر احمدی‌نژاد پس از بازسازی 7500 واحد مسکونی تخریب شده در جریان زلزله که در طول مدت کوتاه 7ماه صورت گرفته بود، مورد تقدیر قرار گرفت.
محمود احمدی‌نژاد در مهرماه سال1376 به دوره خدمت در استانداری اردبیل پایان داده و از آن پس تا کنون به عنوان عضو هیأت‌علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت مشغول تدریس و انجام فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است. وی در 13 اردیبهشت ماه سال1382 طبق مصوبه دویست و چهل‌و هفتمین جلسه متناوب و دومین جلسه اعضاء دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و دوره‌ دیگری از تجربه خدمتگزاری خود را در کلان شهر تهران آغاز نمود.
 

سوابق و تجربیات ذیل را نیز می‌توان به متن زندگینامه وی اضافه کرد:

- روزنامه‌نگاری.
- مؤسس و عضو انجمن تونل .
- عضو انجمن مهندسین ایران.
- عضو انجمن مهندسین راه و ترافیک آسیا و اقیانوسیه .
- عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت .
- عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت .
- عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین .
- عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 9:47 صبح )

»» رضایی کیست؟

زندگی نامه دکتر محسن رضایی
دکتر محسن رضایی

محسن رضایی در شهریور 1333 و در هنگامه کوچ پائیزی عشایر بختیاری در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در شهر نفتخیز مسجدسلیمان گذراند. به کمک چند تن از همسالانش، انجمن مذهبی «دین و دانش» را در مسجد جامع چشمه علی بنیان نهاد. پس از به پایان رساندن تحصیلات ابتدایی و بخشی از تحصیلات متوسطه در دبیرستان سینای مسجدسلیمان، با رتبه نهم در آزمون ورودی هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در اهواز پذیرفته شد و در سال 1348 به این شهر هجرت نمود و در محله خزعیله یا سچّه ساکن شد.


 

مبارزه سیاسی فرهنگی با رژیم شاه را از ترم دوم هنرستان صنعتی آغاز نمود و به زودی در حالی که خود را برای شرکت در کنکور دانشگاه ها آماده می کرد، در رابطه با این فعالیت های سیاسی توسط ساواک اهواز بازداشت شد و مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت. در سال 1352 و در 17 سالگی، پس از تحمل پنج ماه زندان انفرادی و یک ماه حبس در بند عمومی زندان آخر اسفالت اهواز، دور جدیدی از فعالیت های سیاسی خود را آغاز نمود؛ و توانست همزمان با تکمیل تحصیلات خود در هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران، اقدام به گسترش تشکیلات اولیه نماید. این حرکت روبه رشد پس از برقراری ارتباط با مبارزان شهرهای خرمشهر، دزفول و تهران، منجر به تشکیل یک گروه منسجم با مشی پارتیزانی و چریکی گردید که به زودی و با الهام از آیات 172 و 173 سوره مبارکه صافّات (انّهم هم المنصورون و انّ جندنا لهم الغالبون)جمعیت منصورون نامیده شد.

درسال 1353 پس از قبولی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت به تهران آمد و در محله نارمک ساکن شد. در همین سال ازدواج نمود و در کنار مبارزه و تحصیل دانش، در بخش مهندسی «طراحی پایه» کارخانجات ارج و ایران تایر، مشغول به کار شد.

در سن 17 سالگی توسط ساواک دستگیر و مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت و 5 ماه حبس انفرادی و یک ماه حبس در زندان عمومی را گذراند.

با شدت گرفتن فشار پلیس سیاسی شاه (ساواک) بر گروه های چریکی، ناچار شد دانشگاه و کار صنعتی را رها کند. زندگی مخفی را در پیش گرفت و در فاصله سال های 1353 تا 1357 به کادرسازی و گسترش تشکیلات جمعیت منصورون همت گمارد تا شاخه های تشکیلات در 7 استان و 17 شهرستان مهم کشور راه اندازی گردد.

دکتر محسن رضایی

در آستانه پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به میهن، جمعیت منصورون به عنوان بزرگترین گروه چریگی طرفدار حضرت امام (ره) و روحانیت (به همراه گروه توحیدی صف و گروه موحدین) وظیفه حفاظت از جان حضرت امام (ره) را برعهده گرفت.

در سال 1358 که به پیشنهاد استاد شهید مرتضی مطهری، 7 گروه مسلح مسلمان با یکدیگر ادغام شدند تا بازوی مسلحی برای حفاظت از انقلاب نوپای اسلامی باشند، او از سوی گروه منصورون به عضویت شورای مرکزی «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» در آمد. عضویت او در این سازمان بیش از 3 ماه به طول نیانجامید و در خرداد 1358 با حمایت حضرت امام(ره) واحد اطلاعات و بررسی های سیاسی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنیان نهاد و به عضویت شورای فرماندهی سپاه درآمد.

در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت.

در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و سپس توانست سپاه را در قالب 5 نیرو سازماندهی کند. در این دوره همچنین اقدام به تأسیس 2 دانشگاه امام حسین (علیه السلام) و بقیه الله (عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.

وی که تحصیلات دانشگاهی خود را در سال 1353 رها کرده بود، پس از برقراری صلح، ضمن تغییر رشته از مهندسی مکانیک به اقتصاد، مقطع کارشناسی را در دانشگاه تهران گذراند. تحقیق جامع او در مقطع کارشناسی در سال 1371 و در

دکتر محسن رضایی

 قالب یک کتاب به چاپ رسیده است. در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد، مطالعات خود را بر روی سیاست های پولی و بانکی متمرکز کرد و موضوع رساله علمی خود را در این باره برگزید.

در شهریور 1376 پس از قبول استعفای وی توسط رهبر انقلاب، از سوی ایشان به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید. و مطالعات اولیه برای تنظیم سند چشم انداز 20 ساله ایران را آغاز نمود.

وی با تکمیل تحصیلات خود در مقطع دکترای اقتصاد دانشگاه تهران، عهده دار مسئولیت اداره کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. رساله دکتری وی که در سال 1379 نگاشته شده، در قالب یک کتاب منتشر شده است.

وی همچنین با پذیرفتن مسئولیت کمیسیون های تخصصی سند چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی نظام در جذب سرمایه گذاری خارجی و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، کوشیده است تا از تجارب و دیدگاه های مدیریتی و اقتصادی خود برای سیاست گذاری بلندمدت کشور در حوزه های مختلف استفاده نماید تا ایران اسلامی به جایگاهی مناسب برای زندگی شایسته ایرانیان برسد.

منبع: پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 9:46 صبح )

»» کروبی کیست؟

مهدی کروبی متولد 1316 الگودرز

همسر:  فاطمه کروبی متولد 1325

تاریخ ازدواج:  فروردین 1341

آغاز تحصیلات حوزوی:  سال 1333 در قم

آغاز تحصیلات دانشگاهی : سال 1343 دانشکده الهیات دانشگاه تهران

پایان تحصیلات دانشگاهی سال 1351( به دلیل دستگیری های مکرر و نیز زندگی مخفی در برخی سال های فاصله1343 تا 1351 و نیز به خاطر تأثیر در ارائه پایان نامه که شرح آن در متن زندگینامه آمده، اخذ لیسانس حدود 8 سال به طول انجامید).

سابقه بازداشت های سیاسی: نخستین بازداشت سال 1342 و آخرین آن ماه رمضان سال 57. طولانی ترین بازداشت به مدت بیش از سه سال که در سال 1353 آغاز و در اواخر سال 56 به پایان رسید.

نخستین مسئولیت اجرایی در ماه های پایانی رژیم گذشته: دیدار با اعتصابیون و انتقال کمک های مالی به بعضی از آنها

نخستین مسئولیت رسمی در نظام جمهوری اسلامی: سرپرستی کمیته امداد امام خمینی

سایر مسئولیت ها: ریاست بنیاد شهید در فاصله سالهای 1358 تا 1371

نمایندگی امام در حج در فاصله سال های 1364 تا 1369

نمایندگی مردم در مجالس اول، دوم، سوم و ششم

ریاست مجالس سوم و ششم

فرزندان:

محمدحسین متولد 1344 دارای لیسانس حقوق

محمدتقی متولد 1346، دارای دکترای حقوق بین الملل

علی متولد 1351 دارای تحصیلات حوزوی

یاسر متولد 1357 دانشجو


شرح زندگینامه

در سال 1316 در الیگودرز به دنیا آمدم. تا کلاس ششم ابتدایی در آن شهرستان بودم و در ابتدای دهه سی تحصیلات جدید را همراه با تحصیلات حوزوی در قم ادامه دادم. با شرکت در انتخابات متفرقه دیپلم ادبی و پس از آن«تصدیق مدرسی» دریافت کردم.

در سال 1341 زندگی مشترک با خانم فاطمه کروبی را آغاز نمودم.

پس از حدود یک دهه حضور در قم و همزمان با آغاز مبارزات امام(ره) به همراهان ایشان پیوستم و از همان زمان دستگیری ها و زندان و تبعیدها آغاز شد.

در سال 1342 در آزمون ورودی دانشگاه تهران برای تحصیل در رشته فقه و حقوق اسلامی پذیرفته شدم. قبولی دانشگاه پس از اولین بازداشت بود. این بازداشت در سال 1342 و چهار روز بعد از دستگیری امام و برقراری حکومت نظامی در قم بود و 50 روز به طول انجامید.

آذرماه سال 43 دومین بازداشت من بود که در قم دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل شدم و مدت 25 روز همراه با حاج آقا مصطفی خمینی و مرحوم ربانی شیرازی در آن زندان بودیم.

در سال 1344 بعد از انجام سخنرانی در شهرهای آبادان و کرمانشاه دستگیر و پس از چند روز بازداشت، از آن شهرها اخراج شدم.

در اسفند همین سال فرزند اولم محمدحسین به دنیا آمد.

فرار به عراق، بازگشت و تبعید

در ابتدای سال 1345 و به دنبال برخی تحرکات در قم، آیت الله منتظری و تعداد دیگری از روحانیون دستگیر شدند و حکم بازداشت من هم صادر شد که من مخفیانه از کشور خارج(شدم) و به نجف رفتم. در اوایل زمستان همان سال پس از بازگشت به ایران دستگیر و بعد از چند روز بازداشت به گنبدکاووس تبعید شدم.

دو ماه پس از بازگشت از تبعید، مجدداً به خاطر توزیع نامه سرگشاده امام به هویدا، تحت تعقیب قرار گرفتم و در مدرسه ای روبروی بیمارستان دکتر سپیر در خیابان سیروس مخفی شدم. در این مدت میهمان مرحوم شیخ محمد رحیمی بودم. آن مرحوم همان کسی بود که حدود دو سال قبل در نارمک به قتل رسید. پس از چند روز که در این مدرسه مخفی بودم ساواک به آنجا حمله کرد و دستگیر شدم و یکی از سخت ترین بازداشتها را تجربه کردم. در این مدت مأموران ساواک با انواع شکنجه ها می خواستند منبع اصلی توزیع این نامه (را)که آقای دعایی مدیرفعلی روزنامه اطلاعات بود(پیدا کنند)؛ که علیرغم شکنجه های زیاد، ایشان را معرفی نکردم.

بعد ازبازجویی ها و شکنجه های زیاد مرا به زندان قزل قلعه منتقل کردند که در آنجا با آقایان رفسنجانی، مرحوم ربانی شیرازی، (دکتر) شریعتی سبزواری، فهیم کرمانی و مرآتی- داماد مرحوم سیدحسن معینی- هم زندان بودیم. پس از سه ماه بازداشت در قزل قلعه مرا به بند 4 زندان قصر منتقل کردند که در آنجا با گروه های مختلف مذهبی ،ملی و کمونیستها هم بند شدیم.

از زندانیان مربوط به 15 خرداد آقایان محسن طاهری، امیرحسینی و آقا تقی درچه ای را به یاد می آورم. آقایان دکتر شیبانی، علی بابایی و مفیدی از نهضت آزادی، و از کمونیست های سرشناس آقایان عمومی و کی منش در آنجا زندانی بودند. شهید محمد منتظری و آقای علوی داماد آیت الله طالقانی هم در زندان بودند.


یک اتفاق جالب

یکی از اتفاقات جالبی که در زندان قزل قلعه پیش آمد این بود که همسرم پس از سه ماه بی خبری به ملاقات من آمد. در لابه لای خوراکی هایی که برایم آورد نامه ای قرار داده بود که در آن نوشته بود محمدحسین و محمدتقی به شما سلام می رسانند. من در آن زمان متوجه شدم که فرزند دوم ما که به دنیا آمده پسر است و نام او را محمدتقی گذارده اند ( محمدتقی در حالیکه دانش آموز بود مرتباً به جبهه می رفت که در آخرین حضور در جبهه بر اثر برخورد با مین پای خود را از دست داد. او اکنون تحصیلات خود در رشته حقوق بین الملل را به پایان رسانده و با دریافت درجه دکترا، عضو هیئت علمی دانشگاه است).

به هرحال این زندان شش ماه طول کشید. اما در روزهای پایانی شش ماه ، دادگاه تجدیدنظر به پرونده من رسیدگی کرد و مرا به 3 ماه زندان محکوم نمود اما به هرحال شش ماه، حبس را کشیده بودم!

بازداشت بعدی من در سال 1348 به خاطر توزیع کتابهای امام(ره) اتفاق افتاد که سه ماه بدون محاکمه در زندان قزل قلعه بودم و آزاد شدم.

در سال 1349 که ماجرای شهادت آیت الله سعیدی پیش آمد، شبانه به منزل بسیاری از افراد یورش بردند و آنها را دستگیر کردند که من فراری شدم و مدتی با نام مستعار «اسلامی» در مدرسه ای در شهر ری تدریس می کردم. در سال 50 شناسایی و دستگیر شدم اما به خاطر آنکه پرونده مشمول مرور زمان شده بود پس از مدت کوتاهی آزاد شدم.

قبل از آخرین بار که متواری شدم، درس من در دانشگاه به پایان رسید اما به دلیل آن که اگر به سربازی می رفتم به خاطر محکومیت های سیاسی باید به عنوان سرباز صفر خدمت می کردم، ارائه پایان نامه خود را دوبار به تأخیر انداختم که در این زمینه مرحوم دکتر ناظرزاده کرمانی به توصیه شهید مطهری کمک زیادی به من کرد؛ همانطور که برای پرداخت شهریه دانشجویی به بنده که وضع مالی نامناسبی داشتم نیز مرحوم دکتر ناظرزاده بسیار مساعدت می کرد.


هم دوره ای های دانشگاه

از کسانی که در دانشگاه با ما هم دوره بودند آقایان ناطق نوری، سید محمد خامنه ای، محقق داماد، سید ابوالفضل شفایی، جلیلوند و معراجی را به یاد می آورم. برخی از هم دوره ای های ما با دریافت گواهی اجتهاد از مرحوم آقای شریعتمداری، از سربازی معاف شدند و بعضی دیگر نیز به سربازی رفتند. عده ای دیگر مثل بنده نیز از معافیت های دوره ای بهره مند شدند.

در سال 1351 که از طرف دولت برای گروهی از مشمولان معافیت صادر شد بلافاصله از فرصت استفاده کردم و پایان نامه خود را ارائه و لیسانس را دریافت کردم. در همین سال فرزند سوم ما یعنی علی به دنیا آمد.

بعد از گرفتن لیسانس فعالیت ها ادامه یافت که منجر به دستگیری ام در سال 52 شد و مدت کوتاهی در زندان بودم.


سخت ترین زندان

سخت ترین زندان مربوط به سال 53 بود. در آن سالها، علی رغم آنکه وضع مالی خودم بسیار نامساعد بود اما کمک هایی از افراد علاقه مند به امام و مبارزات ایشان جمع آوری می کردم و در اختیار مبارزین و خانواده های آنها قرار می دادم. همین امر باعث شد که در سال53 که برخی از دستگیری ها به راه افتاد تعدادی از فعالان دستگیر شده در زیر شکنجه مرا معرفی کرده بودند و بر همین اساس من هم دستگیر شدم و بدترین شکنجه ها را در همین بازداشت تحمل کردم. چون برای ساواک اسلحه و منابع مالی گروه های مبارز و نحوه تأمین آنها خیلی مهم بود.

در این دوره از زندان که بیش از سه سال به طول انجامید  آیت الله منتظری، مرحوم آیت الله طالقانی، آیت الله انواری، و شهید مهدی عراقی همراه ما بودند. همچنین از گروه های مبارز غیرمذهبی خاوری، پرویز حکمت جو و پاک نژاد نیز با ما در زندان اوین بودند. حکمت جو در همان ایام توسط ساواک به قتل رسیده بود اما اعلام کردند که در زندان فوت کرده است. خانواده ایشان پس از انقلاب به بنده مراجعه کردند و من هم در حد مقدورات مساعدت هایی برای آنها انجام دادم. از دیگر کسانی که در این مدت در زندان با هم بودیم آقای محمد محمدی(نماینده دوره اول گرگان در مجلس شورای اسلامی و پدر همسر زیدآبادی) و همچنین دوتن از سران شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق یعنی محمود عطایی و پرویز یعقوبی بودند. همینطور سه تن از اعضای حزب ملل اسلامی یعنی آقایان ابوالقاسم سرحدی زاده(وزیر اسبق کار و نماینده دوره ششم مجلس)، کاظم بجنوردی(رئیس فعلی کتابخانه ملی) و محمود طباطبایی، آقای دکتر شیبانی از نهضت آزادی و مرحوم لاجوردی از همراهان ما در این دوره بازداشت بودند.


آزادی از زندان

در اواخر سال 56 از زندان آزاد شدم. اما فعالیت های خود را ادامه دادم در حالیکه کم کم فضا به گونه ای شده بود که بازداشت ها به حداقل رسیده بود. در عین حال در ماه رمضان 57 که قرار بود همراه عده ای دیگر از روحانیون در محلی تجمع داشته باشیم از طریق شنود تلفن، از قرار ما مطلع شده بودند و مرا همراه با آیت الله انواری دستگیر کردند و به کلانتری بردند که در حوالی پل گیشا بود. بعد از چند دقیقه افرادی دیگر مانند شهید باهنر و آیت الله اردبیلی را نیز به همان کلانتری آوردند اما این بازداشت بسیار کوتاه بود.

بعد از 17 شهریور 57 هم که ما اعلامیه های امام را توزیع می کردیم دنبال دستگیری بنده بودند اما من در منزل یکی از بستگان در خیابان نیروی هوایی مخفی بودم. در همین مدت افرادی چون آقای مهندس مرتضی نبوی( مدیرمسئول فعلی روزنامه رسالت) و یکی از دوستان به نام آقای عباس طائب به آنجا مراجعه کردند و اعلامیه های امام را گرفتند. اما ساواک مرا پیدا نکرد و دستگیر نشدم. در همین سال 57 آخرین فرزنده بنده یعنی یاسر که اکنون دانشجوست به دنیا آمد.


در آستانه انقلاب

تجربه من در توزیع کمک بین خانواده زندانیان باعث شد که در آستانه پیروزی انقلاب، جمع آوری و توزیع کمک برای بعضی اعتصابیون به بنده محول شود و پس از آن هم حکم مسئولیت کمیته امداد برای بنده به همراه آقایان عسگراولادی و شفیق در اسفندماه 57 صادر شد.

همچنین در اوایل سال 58، امام حکمی صادر کردند و نمایندگی تام الاختیار خود در لرستان را به اینجانب محول نمودند. بنده هم به تناسب مسئولیت ها، هم در تهران و هم در لرستان حضور داشتم. در زمستان سال 58 از سوی مردم الیگودرز به نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شدم. پس از آن در حالی که برای سرکشی به امور لرستان در خرم آباد بودم، از رادیو حکم امام را شنیدم که دستور تأسیس بنیاد شهید توسط اینجانب را صادر کرده بودند.

در سال 1362 با رأی یک میلیون و چهارصد و چهل هزار نفر به عنوان نماینده دوم مردم تهران به مجلس راه یافتم. پس از آن نیز در سال 1367- در حالی که با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز تهران، مجمع روحانیون مبارز را به همراه آقایان موسوی خوئینی ها، خاتمی و بعضی دوستان دیگر تأسیس کرده بودیم- باز هم به عنوان دومین نماینده مردم تهران به مجلس رفتم. البته جرقه ی اولیه انشعاب از جامعه روحانیت مربوط به سال 62 و در آستانه انتخابات مجلس دوم بود که شرح آن را قبلاً اعلام کرده ام. در کنار سایر مسئولیت ها، امام نمایندگی خود  در امور حج را درسال 64 به بنده محول کردند و آخرین مسئولیتی که در سال 1368 توسط ایشان به بنده محول شد سرپرستی برخی از اموال به وکالت از طرف امام بود. البته تقریباً همزمان با این حکم در یک حکم جمعی به همراه تعداد دیگری از مسئولان کشوری به عضویت مجلس بازنگری قانون اساسی درآمدم.

پس از رفتار بی سابقه شورای نگهبان در انتخابات مجلس چهارم، ترجیح دادم که چند سال از حضور مستقیم در عرصه های سیاسی خودداری کنم. اگر چه در برخی از مناسبت ها و حوادث مانند دستگیری آقای عباس عبدی در سال 72 ناچار به موضع گیری صریح شدم؛ اما به همراه دوستان و همفکران به این نتیجه رسیدیم که مدتی از دخالت مستقیم در امور سیاسی خودداری کنیم تا کشور مدتی به صورت یکپارچه در اختیار دوستانی باشد که در مجلس و دولت هم عقیده بودند.


آغاز مجدد فعالیت سیاسی

شروع جدی فعالیت مجدد ما در سال 75 و با دعوت از آقای مهندس موسوی برای ریاست جمهوری و پس از امتناع ایشان، قانع کردن آقای خاتمی برای پذیرش کاندیداتوری ریاست جمهوری بود.

آخرین مسئولیت بنده پس از نمایندگی و ریاست مجلس ششم، عضویت تشخیص مصلحت نظام می باشد...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 9:45 صبح )

»» میرحسین کیست؟

زندگی نامه میرحسین موسوی

زندگی نامه میرحسین موسوی

میرحسین - میرحسین موسوی متولد خامنه سال 1320 است. کاسب زاده آذری سالهای پرافتخاری را پیش و پس از انقلاب در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. سالهایی که از عالم هنر به سیاست آمد و از سیاست به هنر بازگشت

میرحسین موسوی متولد خامنه سال 1320 است. کاسب زاده آذری سالهای پرافتخاری را پیش و پس از انقلاب در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. سالهایی که از عالم هنر به سیاست آمد و از سیاست به هنر بازگشت.و اینک بار دیگر به عالم سیاست باز گشته است. میرحسین موسوی، اگر چه فوق لیسانس معماری دارد اما بیش از انکه در عرصه معماری شناخته شده باشد، چهره ای سیاسی است.

هرچند او به عنوان آخرین نخست وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران (پس از مهدی بازرگان، محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر و محمدرضا مهدوی کنی) پس از اتمام دوره خدمتش در این منصب، عطای سیاست را به لقایش بخشید و به عالم هنر بازگشت.

او که مدرکش را در بهار سال 48 از دانشگاه ملی (شهید بهشتی) در رشته معماری و شهرسازی اخذ کرد، طرح اداره مرکزی آب و فاضلاب اصفهان را در سال 1348 نوشت و تا سال 50 آن را اجرا کرد. سپس طرح مجموعه کانون توحید را در سال 1350 اجرایی کرد تا آثاری ماندگار در معماری سیاسی ایران برجای گذارد. چرا که کانون توحید چه پیش از انقلاب و چه پس از ان مرکز تجمع سیاسیون منتقد بوده و هست. چه ان زمان که مطهری در آنجا سخنرانی می کرد و چه در سالهای اخیر.

از آثار معماری مهندس معمار در سالهای پس از انقلاب نیز می توان به طراحی ساختمان مزار شهدای هفت تیر، طرح مرکز مطالعات، طرح دانشگاه شاهد، طرح تکیه شهدای اصفهان، طرح بنای یادبود شهید خرازی، طرح مجموعه فرهنگی تجاری بین‌الحرمین شیراز و طراحی سایت دانشگاه علامه طباطبایی در سالهای دهه دوم انقلاب اشاره کرد. موسوی در دهه های بعد از فعالیت خود کاست تا جایی که ساخت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری در سال 1376 تنها نماد فعالیت او در سالهای اخیر است. البته میرحسین در طول این سالها بیشتر به نقاشی روی آورد و چندین نمایشگاه نقاشی انفرادی و جمعی را برپا نمود. 2فرزند نتیجه زندگی مشترک میرحسین موسوی با زهرا رهنورد است.

مسئولیت‌های اجرایی :
1- عضو شورای انقلاب اسلامی 1359-1358

2-عضو شورای مرکز ی حزب جمهوری اسلامی 1361-1357

3- رییس دفتر سیاسی حزب جمهوری اسلامی 1360-1358

4- قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی 1360-1358

5- سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی 1360-1358

6- وزیر امور خارجه 1361-1360

7- نخست وزیر 1368-1360

8- رییس ستاد انقلاب فرهنگی 1360

9- رییس شورای اقتصاد 1368-1360

10- رییس بنیاد مستضعفان 1368-1360

11- رییس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح

12- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دارد-1368

13- عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه دارد-1375

14- مشاور سیاسی رییس جمهور 1376-1368

15- مشاور عالی رییس جمهور 1384-1376

16- رییس شورای هنر - ادامه دارد-1378

17- رییس فرهنگستان هنر - ادامه دارد-1378

فعالیت های دانشگاهی:
موسوی در دانشگاه تربیت مدرس دروسی چون مسائل ایران و ریشه‌های انقلاب را تدریس کرده و در دیگر دانشگاه ها نیز به شکل پراکنده تدریس هایی داشته است. از جمله تدریس تاریخ تمدن و فرهنگ و معماری در دانشگاه ملی در سالهای 1357-1354. او در این سالها رساله های بسیاری را راهنمایی کرده که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

1-مقایسة آرای سیدقطب و دکتر شریعتی استاد راهنما-کارشناسی ارشد

2- مقایسة آرای امام خمینی(ره) و آیت‌ا... نائینی استاد راهنما-کارشناسی ارشد

3-استراتژی امنیت ملی استـاد مشاور-دوره دکتـری

4-کاریزما در مدیریت استـاد مشاور-دوره دکتـری

5-چالش‌های مردم‌سالاری در ایران استاد راهنما-کارشناسی ارشد

6-نفت و سیاست خارجی در دوران پهلوی2 استاد راهنما-کارشناسی ارشد

7-نفت و سیاست خارجی در دهه اول انقلاب استـاد راهنما-دورة دکتـری

8- چرایی به قدرت رسیدن دولت مطلقه نوگرا در ایران استـاد راهنما-دورة دکتـری

9- امنیت ایران در عصر جهانی شدن،چالش‌ها و سیاستها استـاد مشاور-دورة دکتـری

10- توسعة مرکز شهر اردبیل استاد راهنما-کارشناسی ارشد

11- طرح دانشگاه هنر اسلامی تبریز استاد راهنما-کارشناسی‌ارشد

12- دولت رانتیر و جامعه مدنی در ایران (1376-1357) استاد راهنما-کارشناسی‌ارشد

13-تأثیر ایدئولوژی سیاسی بر رفتار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی استـاد مشـاور-دورة دکتـری

14- الگوی مدیریت تکنوکراتیک و تأثیر آن بر موقعیت طبقة متوسط جدید ایران استاد مشاور- کارشناسی ارشد

15- بستـرهای همکـاری و رقابـت روسـیه و ایالات متحده در آسیای مرکزی استاد راهنما-کارشناسی ارشد

کتاب ها و تالیفات:
موسوی که در سالهای 58 تا 60 سرمقاله های روزنامه جمهوری اسلامی را می نوشت، آثار مکتوب بسیاری در حوزه فرهنگ و سیاست دارد، از جمله « فرهنگ و واژگان علوم سیاسی در اسلام » انتشارات قلم 1356، «تحلیلی بر دو مفهوم قرآنی» انتشارات قلم 1356، « پنج گفتار دربارة انقلاب و جامعه» تألیف دفتر نشر فرهنگ اسلامی1377-1375



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی نام ونشون ... ( شنبه 88/3/16 :: ساعت 9:40 صبح )

<   <<   6   7   8   9   10      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سال جدید
سال نو مبارک
روز پزشک گرامیباد
رمضان...
میلاد نور مبارک.......
اس ام اس ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز
27رجب عید مبعث پیامبر اکرم (ص)بر تمامی مسلمانان مبارک
اشیایی پرکاربرد که کثیفتر از کاسه توالت هستند!
7 نکته درباره آلرژی
4 قانون در مصرف دارو
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 73
>> بازدید دیروز: 164
>> مجموع بازدیدها: 3321323
» درباره من «

سروش دل
مدیر وبلاگ : دکتر سارا[1786]
نویسندگان وبلاگ :
dr shohre  khanom
dr shohre khanom[154]
mastane_j[492]
iman_karami
iman_karami[197]
ehsan[50]
بی نام ونشون ...[263]
mohsen_f[201]
دکتر بیگدلی[404]
دکتر سلیمی راد
دکتر سلیمی راد[350]

پزشک هستم که آرزو دارم بتوانم از تخصصم در جهت کمک به همنوعم به نحو احسن استفاده کنم و بیاری خدا دردی از دردهای بیماران دردکشیده را از تن رنج کشیده اشان کم کنم ....

» پیوندهای روزانه «

دستورات دارویی [73]
استار دانلود [88]
سراب بهاییت [48]
همنشین [24]
سایت امام علی (ع) [64]
سایت امام علی (ع) [29]
تالارهای گفتمان کشف الیقین [31]
وب سایت ختم قرآن مجید [24]
سایت پاسخ به سوالات و شبهات(ایت الله انصاریان) [56]
سایت امام رضا(ع) [94]
پزشکان بدون مرز [78]
احادیث وروایات [174]
لبیک [30]
وب سایت شهید اوینی [83]
وب سایت تبیان [124]
[آرشیو(18)]

» آرشیو مطالب «
نوشته های روزانه
اخبار
ایام شهادت مولای دوجهان
مناجات
ضرب المثل
حدیث
حکایت
اس ام اس
مطالب علمی_پزشکی
امام عصر جانم بفدایت
نوشته های مذهبی
دلنوشته ها
متفرقه
اشعار
دانستنیها
نکته ها
بسیج
طنز وشوخی
هنر
تابستان 1387
زمستان 1386
مهر 1387
پاییز 1386
دی 1387
بهمن 1387
زمستان 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 89
مرداد 1389
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
دی 90
آذر 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
مرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
تیر 92
خرداد 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
من وآینده من
EMOZIONANTE
عاشق آسمونی
عاشقان
عشق و شکوفه های زندگی
ترنم یاس
اگه باحالی بیاتو
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
بانـــــــوی دشــــــــــت رویــــــا
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
***جزین***
لــبــخــنــد قـــلـــم
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دختر بهار
موضوعات اقتصادی
آخرالزمان و منتظران ظهور
لیلای بی مجنون
سید علی خامنه ای
عشق سرخ من
قل هوالله احد
نگاهی به اسم او
نگاهی به اسم او
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
upturn یعنی تغییر مطلوب
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
یکتاز
جاده های مه آلود
hamidsportcars
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
منتظرظهور
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید
بندیر
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سجاده ای پر از یاس
سرباز ولایت
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بچه مرشد!
سکوت ابدی
فتوبلاگ حسین کارگر
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه درویشی
•°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°•
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خندون
هم نفس
صندلی داغ پارسی بلاگ
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
پر پرواز
آخرین روز دنیا
ورود ممنوع
.:: مرکز بهترین ها ::.
KING OF BLACK
در دوران بـــرزخی ...
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
نگارستان خیال
جبهه وبلاگی غدیر
مهر بر لب زده
SELENA MARIE GOMEZ
نغمه ی عاشقی
MNK Blog
هفت خط
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
رقصی میان میدان مین
.:: رایحه ::.
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
پژواک
نزار تنها بمانم
شهرستان بجنورد
یک کلمه حرف حساب
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
بی سر و سامان
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
هیات محبان بقیه الله عجل الله تعالی (شهرک آب ساری)
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
اتشنشانی بنادر کشور
web4life
صراط مستقیم
برترین عاشقانه ها و عکس ها
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
خلوت من
نمایندگی دوربین های مداربسته
محب علی
۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩
کلبه عشق
نیمکت آخر
بانک اطلاعات ترفند های موبایل وکامپیوتر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
شادیهای کوچک یک خانم خانه دار
تکنولوژی کامپیوتر
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جاده خاطره ها
هستی تنهاااااا.....
سارا احمدی
معیار
امام زمان
ایساکو -فروشگاه برتر-مسیبیان
سکوتی پرازصدا
xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
تراوشات یک ذهن زیبا
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
بادصبا
زنبور درمانی در جهان
جاده مه گرفته
فرق بین عشق و دوست داشتن
ایران اسلامی

تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
جـــــــــــــــــــــــــذاب
.:: رمز موفقیت ::.
نرگس 1
اس ام اس جوک SMS jok
عکس سرا + جام جهانی 2010
O2H-SMS
منتظر مفرد مذکر غایب
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
محقق دانشگاه
فقط عاشق ها وارید شوند.................منامن
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
دوستدار علمدار
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
به امید او
هگمتانه
محمدمبین احسانی نیا
انسان جاری
زمزمه های تنهایی من...
برای اولین بار ...
حلقه منتظران
نمکستان
واقعه
اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز)
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
خون شهدا
دلداده
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
رازهای موفقیت زندگی
«نجوای شبانه»
عشق آباد شهرمن
تازه ترین ها
بچه های خدایی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
شبستان
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
تفریحی
welcome to my profile
یامهدی
دل نوشته
har an che az del barayad
آدمکها
خدا، یه کاری کن ...
اسطوره عشق مادر
دانلود هر چی بخوایی...
نور
S&N 0511
**عاشقانه ها**
اتاق آبی
پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب
الهگان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
یادداشت های من
توشه آخرت
✘ Heart Blaugrana
در غزل فلسفه ی چشم تو در زیر سوالم
ترخون
عشق پنهان
Manna
دریایی از غم
Deltangi
ساحل نشین اشک
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گل یا پوچ؟2
کبوتر نامه بر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
یه دختره تنها
غدیریه
ورزشهای رزمی
رونوشت /سرنوشت.زارچ/سرچشمه فضیلت ها/یادداشت های احمد ترابی زارچی
خنده بازار
گل همیشه نازم
گل خشک
گلهای یاس
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
بچه های باخرز
نت سرای الماس
ستاره طلایی
السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
مردود
عمو همه چی دان
جایی برای خنده وشادی و تفریح
دهکده کوچک ما

جام جهان نما
خاطرات من و دکترم
نه/ دی/ هشتاد و هشت
behtarinamkhoda
فقط خدا
COMPUTER&NETWORK
سیرت پیشگان
دختر و پسرای ایرونی
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
شاه تور
متین
هر چی تو فکرته
Note Heart
ستاره سهیل
غزلیات محسن نصیری(هامون)
ღღ♥دنیای بارانی♥ღღ
خط سوم
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترها
wanted
بهونه های بارونی
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
همه چیز از همه جا
یه کم فکر کنیم...!
اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد
دانلود کتاب
جواد قدرتی javadghodrati
شادِ شاد
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
ژئوماتیک
رویابین
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
نجوای عاشقانه
وفا
کیمیا
اخراجیها
کشکول
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
شعر و شکر ...
عشق پاک
نوری چایی_بیجار
هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
دل نوشته های مائده
روزهای عاشقی یک سیب
نمی دونم بخدا موندم
نیلوفر مرداب
حباب زندگی

» صفحات اختصاصی «
گاهی به نگاهت نگاه کن !
هیچ میدونی یکی هست که مراقبمونه ؟؟
خوشبختی یک سفر است
اس ام اس تبریک عید فطر
بهترین مفهوم زندگی = زیستن
تاثیر بچه دار شدن بر مردان
چطور چربی بیشتری بسوزانید ؟
فنون آرایش صحیح بابی بروان
۱۴ میان وعده ای که چاق کننده نیست
چگونه پوستمان را جوان نگه داریم ؟
راز شخصیت شما در چهره تان نهفته است :
روش برخورد با کسانی که خود را عقل کل می دانند !
خیر بیبینی این شب چله مادر !
بیست و یک جمله انرژی زا از آنتونی رابینز
با آگاهی زندگی کنید
خیر بیبینی این شب چله مادر !
روز مادر مبارک
دعای هر روز ماه مضان
22 بهمن مظهر ایستادگی وحضور همیشگی ملت ایران است

» لوگوی لینک دوستان «







» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» طراح قالب «

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.