سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
سروش دل
 
 
تو به حقّ دانا باش و بدان عمل کن، خدای سبحان تو را می رهاند . [امام علی علیه السلام] 




»» آقای روحانی ! قول و قرارهای اقتصادیتان یادتان نرود

دکترحسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران شده است و همه دوست دارند او موفق شود چراکه موفقیت او یعنی کاهش تورم، خداحافظی با افزایش قیمت‌های لحظه‌ای، افزایش ارزش پول ملی، افزایش اقتدار ملی، خداحافظی با تحریم؛ اما آیاآقای روحانی برای رسیدن به این اهداف کار آسانی پیش رو دارد؟

 

همان‌طور که قبلا در گزارش‌های خود گفتیم اقتصاد محور اصلی شعارهای تبلیغاتی کاندیداها بود و آنها برای کسب آرای لازم احتیاج داشتند، برنامه‌‌های جذاب اقتصادی رو کنند و در پایان مردم برنامه‌های روحانی که به عنوان برنامه دولت تدبیر و امید معرفی می‌کرد، برگزیدند.آقای حسن روحانی حالا رئیس‌جمهور منتخب است و باید برنامه‌های مدونی که مدعی بوده با اجرای آن، اقتصاد به روزهای خوش خود بازمی‌گردد را در مدت زمان نه چندان زیاد عملی سازد. طبیعی است آقای روحانی نیز شعارهای رنگارنگ بسیاری داده است و خوب است او تا زمان آغاز رسمی ریاست‌جمهوری‌اش شعارها و وعده‌هایش را مرور کند.آقای دکتر  روحانی در سخنان متعدد گفته که حل مشکلات اقتصادی زیاد مشکل نیست و برای حل آنها حتی برنامه یک ماهه و 100 روزه دارد. در زیر برنامه‌ها و وعده‌هایی که دکتر روحانی داده است را دوباره بررسی می‌کنیم و امیدواریم وی بتواند موفق‌ترین رئیس‌جمهور ایران باشد چون با موفقیت او اقتصاد بحران‌زده امروز سر و سامان می‌یابد.

6/3/92

روحانی

 

برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو

* اگر بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم، بحث بیکاری هم حل می‌شود. امروز حداقل 3 میلیون و 300 هزار بیکار در کشور وجود دارد.

* کدام کشور در منطقه هست که تورم 30 درصدی داشته باشد؟ تورم ما نقطه به نقطه بالای 40 درصد است. در مواد غذایی این تورم 58 درصد بوده است. بخاطر اینکه تولید رونق نداشته.

* دنیا می‌خواهد ما را در اقتصاد و سیاست منزوی کند ولی ما نباید بگذاریم. مقاومت و استقاومت یعنی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.

* یارانه باید هدفمند شود اما سوال این است که آیا هدفمند شد؟ هدفمندی یارانه خیلی هدف قشنگی است. مجلس از برنامه دوم و سوم این موضوع را دنبال کرده است. الحمدلله هدفمندی یارانه‌ها قدم اولش ولو ناقص اجرا شد. ای کاش هدفمندی یارانه آنطور که مجلس تصویب کرده بود اجرا می‌شد. هدفمندی یارانه قرار بود به تولید رونق بدهد.

*صدقه گرفتن افتخار نیست صدقه دادن افتخار است. کاری می‌کنم دولت به مردم دست دراز کند نه اینکه مردم به سمت دولت دست دراز کنند.

7/3/92

برنامه تلویزیونی با دوربین شبکه یک

*ملت ایران، گرچه ما با مشکل روبرو هستیم و رشد اقتصادی ما در سال گذشته به جای اینکه 8 درصد باشد منفی بود و پیش بینی می کنیم در سال جاری هم منفی باشد. و گرچه سرمایه گذاری به 1.2 درصد رسیده و نزول کرده و بیکاری به 12.2 درصد افزایش یافته و تورم از 10.3 به 30.5 متاسفانه ارتقا یافته و گرچه بداخلاقی‌ها در جامعه ما اوج گرفت و قیمت دارو بیش از 40 درصد رشد داشت اما ما در ایران باعظمت و بزرگی زندگی می کنیم که دارای منابع بسیار غنی فیزیکی و مادی و دارای نیروی انسانی ارزشمند فعال است.

* کشوری که در حساس‌ترین نقطه جهان قرار گرفته و دارای ژئوپلتکیک و ژئو استراتژیک ویژه و شاهراه شمال به جنوب و دومین منبع نفت و گاز است. اما چرا باید مردم ما دارای مشکل معیشتی باشند؟ مشکل از مدیریت آغاز میشود. مشکل از تصمیمات فردی و عدم مشورت آغاز می‌شود.

*مگر اقتصاد دستوری در دنیای امروز معنا و مفهومی دارد و می‌توان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که نرخ دلار باید به 700 تومان تقلیل یابد و بعد از چند ماه دلار به چند برابر قیمت افزایش یابد؟ مشکل عدم مشورت و خودشیفتگی و عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور است.  مشکل بی‌ثباتی‌هاست. چقدر مدیران در این 7-8 سال در حال تغییر بودند. وزارت استراتژیک نفت، چهار بار وزیرش جا به جا شد. از 8 آبان 91 تا 8 آذر 91 در مدت یک ماه، 37 بخشنامه و دستور العمل متفاوت در عرصه اقتصادی صادر شد. در طول 5 ماه 60 بخشنامه درباره مسائل ارزی و پولی صادر شد. این بی‌ثباتی چگونه به مردم اطمینان و آرامش خواهد داد؟

*در دولت من استفاده از تمام شایستگان انجام خواهد شد. در دولت تدبیر و امید از متخصصان و صاحب‌نظران استفاده خواهد شد. شورای پول و اعتبار به قدرت خود برمیگردد. سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد. بانک مرکزی به استقلال خود می‌رسد.

* شورای اقتصاد که ظاهرا اخیرا بعد از 5 سال بالاخره تشکیل جلسه داده را به قدرت خود بازمیگردانم.

گر امروز گرانی و بیکاری و فساد اقتصادی و ضربه بر اخلاق و فرهنگ برجامعه ما مشاهده می شود و روابط ما با جهان با مشکلات فراوان توام است همه و همه به خاطر این است که یک دولت کارآمد و مدیریت درست و تدبیر صحیح انجام نشده. با گرانی و بیکاری به راحتی می شود مبارزه کرد.* ما 3 میلیون و 300 هزار بیکار داریم و اگر در سال 10 میلیون توریست وارد کشور شود 13.6 میلیارد درآمد ارزی و 4 میلیون اشتغال ایجاد می‌شود. یعنی میتوانیم بیکاری را حل کنیم. با رونق اقتصادی می توانیم بر بیکاری فائق شویم.

*مشکل بیکاری باعث شده است از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر شود. با رونق اقتصادی این کار به راحتی امکان پذیر است که بیکاری را حذف کنیم.

* کارخانه‌های کشور بین 20 تا 40 درصد ظرفیتشان فعال است. باید این میزان را به 100 درصد برسانیم و این کار امکان پذیر است.

* در برنامه مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی و سیاست خارجی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صدروزه وجود دارد. می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم.

*باید یک دوره تنفس به کارخانه ها و صنایع بدهیم تا مشکلاتشان حل شود.

*یک تفاهم بین بانک مرکزی و بانک های کارگشا قادریم آنهمه اجناسی که در گمرکات انبار شده به سرعت به بازار برگردانیم.

روحانی

 

9/3/92

در جمع خبرنگاران

*بنده قیمت اجناس اردیبهشت پارسال و آخر اردیبهشت امسال را از چند کسبه پرسیدم، کاری به آمار دولتی و بانک مرکزی ندارم، اما شاهدیم که جنس‌هایی هستند که سه برابر قیمت شدند چرا چنین وضعی دارند، مردم ما مستحق این فشارها نیستند.

* این س?ال در ذهن خیلی‌ها مطرح می‌شود که: به وعده‌هایی که داده‌ام چگونه می‌خواهم عمل کنم؟والله العظیم اگر مشکلات این کشور راه‌حلی نداشت، من کاندیدا نمی‌شدم. نمی‌خواهم بگویم مردم ما سرخورده شده‌اند، اما دلسرد هستند اگر ایرانی و مسلمان نبودیم، این سختی‌ها حق ما بود اما ایرانی هستیم و این سرزمینی که سراسرش معدن الماس است، متعلق به ماست و نیروهای جوان و تحصیلکرده ما واژه بهتر از الماس لایق‌شان است.

*همه کارخانه‌دارها به‌اتفاق قول می‌گویند که رونق ما فعلاً 60 درصد است و پتروشیمی هم همین را می‌گوید؛ ما شاهدیم که طرح‌های پارس جنوبی خوابیده و تمام وعده‌هایی که برای پارس جنوبی داده شد، هنوز عملی نشده و فقط 8 فاز کار می‌کند و من این را از متخصصان س?ال کردم.

* بدانید اگر موانع تولید برداشته شود، کار به حرکت درمی‌آید و این شدنی است؛ ما در یک مسیر دوراهی قرار داریم که یا باید مسیر اعتدال و عقلانیت را برگزینیم ویا مسیر افراط، تندروی و شعار. اقتصاد مقاومتی را رهبری تأکید داشتند و من هم از این اقتصاد مقاومتی به اقتصاد استقامتی تعبیر کردم و استقامت همان مقاومت پایدار و ادامه‌دار است، اما متأسفانه برخی‌ها فقط تأکید رهبری را تکرار کردند؛ اگر اقتصاد ما مقاومتی بود از آرژانتین کسی انگور می‌آورد؟ اگر اقتصاد ما مقاومتی بود از چین انار وارد می‌شد؟ اقتصاد مقاومتی با شعار نیست، با عمل است و رهبری فرمان و تدبیر می‌دهند، خط می‌دهند و سیاست را اعلام می‌کنند، اما مشکل ما در شنیدن است.

*کشور ما در حال حاضر در زمینه اقتصادی مشکلات عمده‌ای دارد که از جمله آن تورم و موانع بخش صادرات است که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد؛ برنامه اقتصادی‌ام بر دو محور استوار است یکی تولید ثروت ملی و دیگری توزیع عادلانه ثروت که این‌ها دو هدف اساسی در برنامه اقتصادی بنده است.

*قیمت کالاها در طول این چند سال، 300 درصد افزایش یافته است و ما برای اینکه تورم را حل کنیم، یکی از راه‌هایش این است که باید نقدینگی را به‌سمت تولید هدایت کنیم.مروز مشکلی که وجود دارد این است که نقدینگی ما به‌دلیل عدم‌بهبود فضای کسب و کار به‌سمت دلالی حرکت کرده است که گاهی این نقدینگی به‌سمت خرید سکه، خرید ارز خارجی و دلار و گاهی به‌سمت زمین و مسکن رفته است.

*هرکجا که سیل نقدینگی حرکت کرده، ویرانی به‌دنبال آن آمده است. باید کاری کنیم تا نقدینگی به‌سمت تولید هدایت شود.ا باید با رانت‌خواری و فساد مبارزه کنیم چرا که بدون مبارزه با فساد تولید رونق پیدا نمی‌کند؛ باید خدمات لازم را در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار دهیم تا بتوانیم هم معضل بیکاری را حل و هم معضل تورم را مرتفع کنیم.

* مسئله فساد باید غیر از‌ سازمان‌های نظارتی که کار خود را انجام می‌‌دهند و دولت آینده با آنها همکاری خواهد کرد، دو کار مهم نیز باید انجام بشود. اقدام اول گردش سریع اطلاعات است. من تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف خواهم کرد که کلیه فعالیت‌های مالی و پروژه‌هایی را که خارج از مناقصه انجام می‌دهند در معرض مردم قرار دهم تا اطلاعات کاملاً شفاف باشد چرا که با گردش اطلاعات و شفافیت جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود.

روحانی

10/3

 

مناظره اقتصادی

*متاسفانه قانون بهبود محیط کسب و کار در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما آئین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین‌ و تبدیل به قانون نشده است، اگر این قانون به خوبی اجرا نشود راه حل اساسی نخواهیم داشت.

*اصل تامین مسکن ارزان برای جامعه ما و به خصوص نسل جوان، جزو برنامه‌های دولت "تدبیر و امید" است. قیمت مسکن در سال‌های اخیر، رشدی معادل 82 درصدی در مورد خانه‌های کلنگی داشته و قیمت آپارتمان‌ها هم 52درصد افزایش یافته است؛ طرح مسکن مهر هم با مشکلاتی روبرو بوده است که البته طرح مسکن من، اصل پسندیده‌ای بوده است.

* در ابتدا قرار بود 200 هزار واحد ساخته شود که در طول 10 سال این کار باید انجام می‌شد که این مدت به 1.5 میلیون واحد مسکونی کاهش یافت. بنابراین با شتاب‌زدگی و بدون مطالعه و مکان‌یابی صحیح و رعایت اصول فنی-مهندسی، این کار انجام شد و امروز این ساختمان‌ها عیوب فراوانی دارند و برای تکمیل آنها 465 هزار و 176 میلیارد ریال نیاز است.

* بانک مسکن هم برای همین طرح  203 هزار و 597 میلیارد ریال از بانک مرکزی استقراض کرده بنابراین مسکن مهر اشکالات فراوانی دارد ولی چاره‌ای نیست جز اینکه در دولت آینده این اشکالات مرتفع شود.

*من فکر می‌کنم برای تقویت تولید ملی در قدم اول باید نگاهمان از مصرف محور به سمت تولید محوری بچرخد. در سالهای اخیر بیشتر بحث مصرف محوری بوده است. خصوصی سازی باید واقعی بشود. خصوصی حداکثر 13 درصد واقعی بوده است. رقابت باید رقابت واقعی باشد و  به طور شبهه دولتی نباشد. انحصارات برداشته شود. الان قدرت‌هایی هستند که هم ثروت دارند و هم قدرت های سیاسی دارند و هم سایر قدرت ها و دیگران نمی توانند در رقابت با آنها روبرو بشوند.

*هدفمندی یارانه‌ها برای این بود که عدالت به وجود بیاید و فرصت لازم به تولید داده شود. اما رقمی که به مردم می‌پردازیم باعث شده مردم قدرت خرید نداشته باشند یعنی این رقم جبران تورم را نکرد.

* 45 هزار تومان به مردم دادیم اما مردم بیشتر از آن را باید بپردازند. این اصل باید ادامه پیدا کند اما رویکرد اصلی این است که جلوی تورم گرفته شود و ترمز تورم متوقف شود. به اعتقاد من یارانه افرادی که دارای حقوق ثابت هستند مثل کارگران و کارمندان باید تقویت شود. پیشنهاد دولت من یارانه کالایی به مردم است و مردم نسبت به تامین کالاهای اساسی تضمین لازم را داشته باشند.

*راه‌حل اصلی رونق تولید است و باید بر موانع تولید را برطرف کنیم تا تولید به حرکت درآید و با آمدن کالا در بازار تعادل ارزی و تقاضا، تورم کنترل خواهد شد البته باید هزینه‌های دولت کاهش یابد و دولت از اموالی که در سال‌های گذشته به عنوان ثروت ملی به بوجود آمده است، می‌فروشد و به عنوان رد دیون خود استفاده می‌کند که البته دولت در بودجه جاری خود استفاده می‌کند.

* در سال گذشته، 151 هزار و 396 میلیارد ریال از سهام و دارایی‌های واگذاری برای رد دیون دولت استفاده شده و این نشان می‌دهد که دولت مرتب از سرمایه‌های گذشته استفاده می‌کند تا بتواند بودجه جاری خود را تامین کند و حجم دولت مرتبا افزایش می‌یابد.

* ما باید بتوانیم نقدینگی را کنترل کنیم تا بتوانیم با این تورم مبارزه کنیم.

*مشکل اساسی ما این است که حرکت اقتصادی ما در 8 سال اخیر تناقضی را بین سیاستهای تصویبی و ابلاغی و اجرایی نشان می‌دهد. بعد از 20 سال بحث چپ و راست مجمع تشخیص مصلحت نظام به چشم‌انداز 20 ساله رسید و آن سند به مبنایی برای توسعه کشور تبدیل شد و مبنای آن اجرا بر این بود که در کشور توسعه محور باشیم و به دنبال تولید باشیم، نه مصرف.

روحانی

 

* متاسفانه طی سال‌های اخیر در عمل راه و مسیر دیگری را رفتیم و ما در این وسط فرصت‌های بسیاری زیادی را از دست دادیم که فرصت‌های تضییع شده است. مردم ما باید به این نکته توجه داشته باشند که درآمد ارزی ما در طول این 8 سال برابر درآمد ارزی ما از قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب بوده است و بیش از 750 میلیارد دلار در آمد ارزی داشته‌ایم، ولی متاسفانه تولید ناخالص ملی ما از 6.9 امروز به منفی رسیده است.

*امروز می‌بینیم که در پارس جنوبی همسایه ما روزانه 450 هزار بشکه نفت استخراج می‌کند و معادل کل فازهای فعال پارس جنوبی تنها 8 فاز است و فاز 9 و 10 فعال نشده است. اما همسایه ما معادل 2 فاز پارس جنوبی استفاده می‌کند و 3 برابر ما از گاز بهره‌برداری می‌کند. بنابراین ما فرصت‌های عظیمی را از دست می‌دهیم.

22/3/ 92

در دیدار با مردم بجنورد

   

دولت شما یعنی دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت ارزش پول ملی شما در شش ماه به یک سوم کاهش پیدا کند.دولت تدبیر و امید ، اهل ذلت ، سازش و تسلیم نیست، اما ماجراجو هم نخواهد بود.دولت تدبیر و امید گرانی را با فکر و برنامه نخبگان و مدیران لایق کنترل و کاهش خواهد داد. بیکاری را با ایجاد رونق در کشاورزی ، صنعت و گردشگری کاهش خواهد داد و سپس بیکاری را به نرمجهانی خواهد رساند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( دوشنبه 92/3/27 :: ساعت 5:15 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سال جدید
سال نو مبارک
روز پزشک گرامیباد
رمضان...
میلاد نور مبارک.......
اس ام اس ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز
27رجب عید مبعث پیامبر اکرم (ص)بر تمامی مسلمانان مبارک
اشیایی پرکاربرد که کثیفتر از کاسه توالت هستند!
7 نکته درباره آلرژی
4 قانون در مصرف دارو
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 46
>> بازدید دیروز: 193
>> مجموع بازدیدها: 3317824
» درباره من «

سروش دل
مدیر وبلاگ : دکتر سارا[1786]
نویسندگان وبلاگ :
dr shohre  khanom
dr shohre khanom[154]
mastane_j[492]
iman_karami
iman_karami[197]
ehsan[50]
بی نام ونشون ...[263]
mohsen_f[201]
دکتر بیگدلی[404]
دکتر سلیمی راد
دکتر سلیمی راد[350]

پزشک هستم که آرزو دارم بتوانم از تخصصم در جهت کمک به همنوعم به نحو احسن استفاده کنم و بیاری خدا دردی از دردهای بیماران دردکشیده را از تن رنج کشیده اشان کم کنم ....

» پیوندهای روزانه «

دستورات دارویی [73]
استار دانلود [88]
سراب بهاییت [48]
همنشین [24]
سایت امام علی (ع) [64]
سایت امام علی (ع) [29]
تالارهای گفتمان کشف الیقین [31]
وب سایت ختم قرآن مجید [24]
سایت پاسخ به سوالات و شبهات(ایت الله انصاریان) [56]
سایت امام رضا(ع) [94]
پزشکان بدون مرز [78]
احادیث وروایات [174]
لبیک [30]
وب سایت شهید اوینی [83]
وب سایت تبیان [124]
[آرشیو(18)]

» آرشیو مطالب «
نوشته های روزانه
اخبار
ایام شهادت مولای دوجهان
مناجات
ضرب المثل
حدیث
حکایت
اس ام اس
مطالب علمی_پزشکی
امام عصر جانم بفدایت
نوشته های مذهبی
دلنوشته ها
متفرقه
اشعار
دانستنیها
نکته ها
بسیج
طنز وشوخی
هنر
تابستان 1387
زمستان 1386
مهر 1387
پاییز 1386
دی 1387
بهمن 1387
زمستان 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 89
مرداد 1389
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
دی 90
آذر 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
مرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
تیر 92
خرداد 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
EMOZIONANTE
عاشق آسمونی
عاشقان
عشق و شکوفه های زندگی
ترنم یاس
اگه باحالی بیاتو
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
بانـــــــوی دشــــــــــت رویــــــا
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
***جزین***
لــبــخــنــد قـــلـــم
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دختر بهار
موضوعات اقتصادی
آخرالزمان و منتظران ظهور
لیلای بی مجنون
من وآینده من
سید علی خامنه ای
عشق سرخ من
قل هوالله احد
نگاهی به اسم او
نگاهی به اسم او
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
upturn یعنی تغییر مطلوب
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
یکتاز
جاده های مه آلود
hamidsportcars
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
منتظرظهور
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید
بندیر
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سجاده ای پر از یاس
سرباز ولایت
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بچه مرشد!
سکوت ابدی
فتوبلاگ حسین کارگر
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه درویشی
•°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°•
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خندون
هم نفس
صندلی داغ پارسی بلاگ
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
پر پرواز
آخرین روز دنیا
ورود ممنوع
.:: مرکز بهترین ها ::.
KING OF BLACK
در دوران بـــرزخی ...
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
نگارستان خیال
جبهه وبلاگی غدیر
مهر بر لب زده
SELENA MARIE GOMEZ
نغمه ی عاشقی
MNK Blog
هفت خط
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
رقصی میان میدان مین
.:: رایحه ::.
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
پژواک
نزار تنها بمانم
شهرستان بجنورد
یک کلمه حرف حساب
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
بی سر و سامان
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
هیات محبان بقیه الله عجل الله تعالی (شهرک آب ساری)
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
اتشنشانی بنادر کشور
web4life
صراط مستقیم
برترین عاشقانه ها و عکس ها
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
خلوت من
نمایندگی دوربین های مداربسته
محب علی
۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩
کلبه عشق
نیمکت آخر
بانک اطلاعات ترفند های موبایل وکامپیوتر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
شادیهای کوچک یک خانم خانه دار
تکنولوژی کامپیوتر
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جاده خاطره ها
هستی تنهاااااا.....
سارا احمدی
معیار
امام زمان
ایساکو -فروشگاه برتر-مسیبیان
سکوتی پرازصدا
xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
تراوشات یک ذهن زیبا
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
بادصبا
زنبور درمانی در جهان
جاده مه گرفته
فرق بین عشق و دوست داشتن
ایران اسلامی

تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
جـــــــــــــــــــــــــذاب
.:: رمز موفقیت ::.
نرگس 1
اس ام اس جوک SMS jok
عکس سرا + جام جهانی 2010
O2H-SMS
منتظر مفرد مذکر غایب
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
محقق دانشگاه
فقط عاشق ها وارید شوند.................منامن
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
دوستدار علمدار
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
به امید او
هگمتانه
محمدمبین احسانی نیا
انسان جاری
زمزمه های تنهایی من...
برای اولین بار ...
حلقه منتظران
نمکستان
واقعه
اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز)
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
خون شهدا
دلداده
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
رازهای موفقیت زندگی
«نجوای شبانه»
عشق آباد شهرمن
تازه ترین ها
بچه های خدایی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
شبستان
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
تفریحی
welcome to my profile
یامهدی
دل نوشته
har an che az del barayad
آدمکها
خدا، یه کاری کن ...
اسطوره عشق مادر
دانلود هر چی بخوایی...
نور
S&N 0511
**عاشقانه ها**
اتاق آبی
پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب
الهگان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
یادداشت های من
توشه آخرت
✘ Heart Blaugrana
در غزل فلسفه ی چشم تو در زیر سوالم
ترخون
عشق پنهان
Manna
دریایی از غم
Deltangi
ساحل نشین اشک
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گل یا پوچ؟2
کبوتر نامه بر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
یه دختره تنها
غدیریه
ورزشهای رزمی
رونوشت /سرنوشت.زارچ/سرچشمه فضیلت ها/یادداشت های احمد ترابی زارچی
خنده بازار
گل همیشه نازم
گل خشک
گلهای یاس
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
بچه های باخرز
نت سرای الماس
ستاره طلایی
السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
مردود
عمو همه چی دان
جایی برای خنده وشادی و تفریح
دهکده کوچک ما

جام جهان نما
خاطرات من و دکترم
نه/ دی/ هشتاد و هشت
behtarinamkhoda
فقط خدا
COMPUTER&NETWORK
سیرت پیشگان
دختر و پسرای ایرونی
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
شاه تور
متین
هر چی تو فکرته
Note Heart
ستاره سهیل
غزلیات محسن نصیری(هامون)
ღღ♥دنیای بارانی♥ღღ
خط سوم
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترها
wanted
بهونه های بارونی
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
همه چیز از همه جا
یه کم فکر کنیم...!
اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد
دانلود کتاب
جواد قدرتی javadghodrati
شادِ شاد
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
ژئوماتیک
رویابین
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
نجوای عاشقانه
وفا
کیمیا
اخراجیها
کشکول
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
شعر و شکر ...
عشق پاک
نوری چایی_بیجار
هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
دل نوشته های مائده
روزهای عاشقی یک سیب
نمی دونم بخدا موندم
نیلوفر مرداب
حباب زندگی

» صفحات اختصاصی «
گاهی به نگاهت نگاه کن !
هیچ میدونی یکی هست که مراقبمونه ؟؟
خوشبختی یک سفر است
اس ام اس تبریک عید فطر
بهترین مفهوم زندگی = زیستن
تاثیر بچه دار شدن بر مردان
چطور چربی بیشتری بسوزانید ؟
فنون آرایش صحیح بابی بروان
۱۴ میان وعده ای که چاق کننده نیست
چگونه پوستمان را جوان نگه داریم ؟
راز شخصیت شما در چهره تان نهفته است :
روش برخورد با کسانی که خود را عقل کل می دانند !
خیر بیبینی این شب چله مادر !
بیست و یک جمله انرژی زا از آنتونی رابینز
با آگاهی زندگی کنید
خیر بیبینی این شب چله مادر !
روز مادر مبارک
دعای هر روز ماه مضان
22 بهمن مظهر ایستادگی وحضور همیشگی ملت ایران است

» لوگوی لینک دوستان «







» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» طراح قالب «

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.